Monkie
Trådstartare
Fått analysen på höt nu Lite osäker på hur jag ska tänka kring kraftfoders vara eller icke vara! Tidigare har hästen varit väldigt svårfödd och förutom bra hö med liknande värden av det jag har idag behövt upp emot 2 kg kraftfoder för att hållas i form. När hästen väl börjat tappa har det gått SNABBT, därför har jag inte helt släppt det här med kraftfoder. För närvarande är hullet bra, men det hade varit önskvärt med något fylligare överlinje. Vet att det inte går att fodra upp muskler men vill ändå höra era tankar om att fodra med proteintillskott, när man redan "överfodrar".
Nu är hästen fin på 581 g smältbart råprotein och 101 MJ (kvot 5,75 ) Om jag räknar på enbart höt blir nuvarande giva 504/58 (kvot 5,72)
Hade ni gett proteintillskott för att öka kvoten för att se vad som händer med överlinjen?
Nu är hästen fin på 581 g smältbart råprotein och 101 MJ (kvot 5,75 ) Om jag räknar på enbart höt blir nuvarande giva 504/58 (kvot 5,72)
Hade ni gett proteintillskott för att öka kvoten för att se vad som händer med överlinjen?