Täcken på dräktighet

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ERIKSSON
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 917
E

ERIKSSON

Jag har ett sto som inte brunstar, Hon har gått ihop med en minishettis hingst.Han är 76 cm/mkh. Hon är 122 cm/mkh. Dom har gått ihop förr, och han har inte nått upp. Jag har henne stående hos en hingst nu, Hon har varit där i tre veckor, men ingen brunst. Det är ok om hon är dräktig med min lilla hingst, Men jag undrar lite efter synliga täcken på dräktighet. När fylls jyverna lite m.m. Synliga sparkar när ca. Någon som vet. Hon har inte gått med min hist sen dec-06.

Sv: Täcken på dräktighet

Blodprov eller undersökning av veterinär.

Det är väl inte otroligt att hon är dräktig för om hon lägger sig ner når han garanterat upp.

Inlägg om täcken å annan utrustning hör hemma under "hästvård".
Eder Saila, vän av ordning.

Inlägg om täcken å annan utrustning hör hemma under "hästvård".
Eder Saila, vän av ordning.

Vän av ordning kanske kan fundera på om sto och hingst som gått tillsammans lyckats avla ett täcke??? :angel:

TS har absolut skapat tråden på rätt ställe men verkar ha sluntit på stavningen av vissa ord.

I bland behöver man kanske läsa vad det står i inlägget innnan man gör egna kommentarer? :p

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej... 2
Svar
25
· Visningar
2 707
Senast: Karro-Lina
·
Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
3 033
Senast: Karro-Lina
·
Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 564
Senast: Novalisa
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 472
Senast: Lyxzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit
  • SWB, hög ridbarhet och hög hållvarhet?
Tillbaka