Täcken för breda bogar?

kvandi

Trådstartare
Har ni några bra tips på täckesmärken(regn/vinter) som har modeller som kan passa en islandshäst med breda bogar? Jag får på min vallack alltid dra fram täckena så långt för att få knäppt "bekvämt", vilket slutar med att rumpan lämnas bar en bit -och med täcken i storleken större så hamnar ju täcket i höjd med skenbenen på pålle (riddarhäst :D )... -Inte helt säkert att släppa en häst så.

Så hur gör ni som har kraftiga men kortbenta islänningar? Vad finns för alternativ?

Liknande trådar

Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
19
· Visningar
1 660
Utrustning Är på jakt efter ett flugtäcke till min swb-valack och har starka funderingar på bucas flugtäcke (inte zebra- varianten) Jag tvekar...
Svar
0
· Visningar
901
Senast: ifuh
·
Utrustning Alltså nu blir jag snart galen! Jag har plöjt igenom en massa olika täcken till mitt kallblod, men det verkar hopplöst! Han har 145cm i...
Svar
8
· Visningar
2 624
Senast: Rie
·
Utrustning Investerade i ett Bucas regntäcke till min pålle. Bättre begagnat då jag inte har haft Bucas till honom tidigare, bara för att se om de...
Svar
7
· Visningar
3 266
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka