aglaonema

Trådstartare
Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket man undrar ju hur länge tarran kommer funka liksom?
 
Menar du kardborre? Om den blir full med päls kan du borsta den med en karda/kattborste.
Ja kardborre det är en flärp med kardborre utanpå täcket vid spännena inte vet jag vad den skulle va bra för men. Fast har ännu inte bestämt om jag ska behålla täcket eller skicka efter ett annat.
 
Jag har ingen aning om vad det är för kardborreflärp eller hur täcket ser ut, men jag har nog inte ägt ett enda täcke av någon sort som INTE har någon form av kardborrestängning i kombination med andra spännen😅
 
Annars är det bara att söka på coverme om man vill se täcket.
Är det detta du menar?
IMG_6282.png
 
Okej det är alltså ett kardborrefäste så att täcket inte ska glipa i fronten som det ibland kan bli. De allra flesta täcken har sånna spännen/fästen men oftast så sitter dom enbart på insidan men här har dom valt att sätta det mera på utsidan ser det ut som.
Finns också kardborre på insidan på detta täcke men även utsidan
 
Liknande kardborre finns på alla horsewaretäcken med V-front. Funkar jättebra, bättre än när det bara är kardborre på insidan. Dock är själva flärpen skyddad av spännena på horsewaretäckena, men det är ju typ samma princip ändå
 
Liknande kardborre finns på alla horsewaretäcken med V-front. Funkar jättebra, bättre än när det bara är kardborre på insidan. Dock är själva flärpen skyddad av spännena på horsewaretäckena, men det är ju typ samma princip ändå
Okej extra kardborre är ju bra så länge som kardborren hålls på plats liksom
 

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
960
Senast: ako
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 031
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 124
Hemmet Jag behöver ett nytt täcke. Men det var alldeles för länge sen jag köpte ett så jag har ingen aning om vad jag vill ha! I nuläget har...
Svar
11
· Visningar
808
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp