Täcke till klippt islandshäst

Bugaboo

Trådstartare
Helklippt hals, bog, bringa, mage och flank detta kallas väl spårklippning el. filtklippning. Jag blir lite fundersam hur tjockt täcke han behöver om han nu behöver något alls när han går ute ca 6 tim/dag. Får ca 1 kg hö till lunch ute.

Sv: Täcke till klippt islandshäst

Min valack är klippt så, han går på lösdrift helt utan täcke. Går fint :idea: Kommer jag med täcket någon dag när jag tycker det är äckligt väder går han ifrån mig :crazy: Och inte står han inne i ligghallen heller när det är dåligt väder så jag tror inte han fryser.
Däremot får han på sig fleecetäcke om han blivit svettig.

Här uppe har vi haft nedåt -20... :p

Liknande trådar

Utrustning Denna tiden är det alltid mycket täckesdiskussioner och jag funderar på vad just Din definition av "lagom varm" är? När jag tog in mina...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 690
Senast: hastflicka
·
Hästvård Hej! Nu är jag intresserad av att höra hur ni hade gjort om ni var i min sits, samt era åsikter och hur ni resonerar kring det här med...
2
Svar
20
· Visningar
3 921
Senast: Pilot
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 321
Senast: ufot
·
Foder & Strö Här kommer en tråd jag aldrig trodde jag skulle behöva posta. Jag trodde mig köpa en lättfödd häst, men tji fick jag. Min häst börjar...
Svar
11
· Visningar
4 580
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka