aiquen
Trådstartare
Jag var idag på Granngården och inhandlade ett nytt täcke till min fjorddam. Det var ett tunt regntäcke med halvhals och jag valde storlek 115 eftersom det är vad min dam mäter över ryggen. Detta visade sig dock vara för litet, vilket jag hade mina misstankar om. Det satt fint över ryggen, lagom längd, och på sidorna, men gick absolut inte att knäppa i bogen! Och då hade det även gått att spänna in säkert 25 cm - hur tunna hästar finns det i den storleken?!
Jag har dock ett annat täcke (Shire Typhoon) i strl 125 som sitter som gjort för mina hästar (bägge fjordingar) över bogen men som jag tyvärr tycker är lite långt, framförallt på sidorna. Det går nästan ända ner till knäna på stoet vilket ser både dumt och jobbigt ut.
Så är det någon som vet var det finns täcken att köpa just för dessa små men knubbiga raser?
Och paddar till lindning. Var hittar man det i lagom storlek till ponnyer/fjordingar? Har kollat på Eko och Börjes men de paddarna är ju stora som schabrak?
Finns det inga mindre att få tag i eller? Någon som vet?
Jag har dock ett annat täcke (Shire Typhoon) i strl 125 som sitter som gjort för mina hästar (bägge fjordingar) över bogen men som jag tyvärr tycker är lite långt, framförallt på sidorna. Det går nästan ända ner till knäna på stoet vilket ser både dumt och jobbigt ut.
Så är det någon som vet var det finns täcken att köpa just för dessa små men knubbiga raser?
Och paddar till lindning. Var hittar man det i lagom storlek till ponnyer/fjordingar? Har kollat på Eko och Börjes men de paddarna är ju stora som schabrak?
Finns det inga mindre att få tag i eller? Någon som vet?