Täckbark?

Michellan95

Trådstartare
Jag tänkte att jag skulle lägga täckbark runt min magnolia som lite extra skydd men så kom jag på att jag har ju planterat lökar runt den. Kommer de upp några blommor i vår om jag lägger täckbark? Eller är täckbarken alldeles för täckande?

Jag tänkte att jag skulle lägga täckbark runt min magnolia som lite extra skydd men så kom jag på att jag har ju planterat lökar runt den. Kommer de upp några blommor i vår om jag lägger täckbark? Eller är täckbarken alldeles för täckande?

Det ska inte vara några problem. Många lökar sätter man ju väldigt djupt, så de bryr sig knappast om täckning. I krukorna har jag alltid ett lager sten på jorden (hundarna äter upp jorden annars) och lökarna tittar upp fint ändå. :-)

Det ska inte vara några problem. Många lökar sätter man ju väldigt djupt, så de bryr sig knappast om täckning. I krukorna har jag alltid ett lager sten på jorden (hundarna äter upp jorden annars) och lökarna tittar upp fint ändå. :-)
Låter fint! Tänkte att den lilla löken spirade och sedan fastnade under barken :D:rofl:

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
474
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Har ca 6 m rabatt (runt 0.5 m bred) som jag ska plantera blommor i. Kan ingenting om trädgård och är inte så intresserad men vill ha...
Svar
14
· Visningar
777
Senast: Badger
·
Trädgård & Växter Lyckades äntligen idag komma iväg till Ulriksdalsslottsträdgård och har köpt så fina blommor till balkongen. Ska resa bort i morgon men...
Svar
9
· Visningar
592
Senast: Acto
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
421
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka