Tackar för maten

G

Gisburne

Min vovve ger mig huvudbry... Nästan varje kväll efter middagen kommer hon till mig så fort hon ätit klart och nosar på mig och viftar glatt på svansen, ungefär som om hon tackar för maten?! :rofl:

Jag hoppas ju att hon inte gör det för att säga "Nu har jag ätit, nu är det din tur!" för det skulle ju innebära att hon ser sig själv som högre i rang... antar jag?

Någon annan som har en hund som gör så? Vet ni vad det betyder?

Sv: Tackar för maten

Mina med. (Alla tre.)

Den äldsta dukar också av.
Kommer med allas skålar (och vill gärna ha "lön" för detta)...

:rofl:

Min tjej kan ibland gå ut i hallen och trampa på sitt halsband (som tyvärr oftast ligger i en hög på golvet - matte är slarvig) och eftersom det sitter en namnbricka på det som klirrar lite mot spännet, så vet hon att jag hör när hon gör det. Om jag då inte flyger upp och frågar om hon vill gå ut, så går hon en ny vända och trampar på det igen så att det klirrar lite till. :angel: Exakt hur hon har lärt sig det vet jag inte, men jag tar hellre lite klirrande än en hund som sitter vid dörren och gnäller okontrollerat när den vill gå ut! :cool:

A-HA! Där har vi det! :D Undrar vad hon vill ha, bara... Banan brukar hon få som "lunch" och tuggpinnar, tuggben och märgben m.m. har hon i överflöd...

Våra gör alltid så. Fullt med klassrester runt munnen har dom också.
Vi fick oss ett gott skratt för någon dag sen när jag och sambon låg och myste på soffan medan hundarna åt. Greyhounden kommer traskandes, lägger upp huvudet på soffkanten och sedan lägger av världens rap rakt i våra ansikten. :crazy: :rofl: Sedan vände han och gick igen. :o

Min äldre hund kan leta reda på mig i ett helt hus om det behövs bara för att komma och nosa på mig, vifta på svansen och tacka för maten! Den andra diskar matskålarna som tack för maten :D Man ska väl jobba för maten!?

Mina tackar också för maten... fast inte lika stilfullt :crazy:
Ofta kommer de, buffar lite med nosen och rapar högt o ljudligt :rofl:
Sen ser de så där oskyldigt söta ut :love: (det är ofta då de får den oplanerade efterrätten :angel: )

Tippan skrev:
Min äldre hund kan leta reda på mig i ett helt hus om det behövs bara för att komma och nosa på mig, vifta på svansen och tacka för maten! Den andra diskar matskålarna som tack för maten :D Man ska väl jobba för maten!?

Påminner starkt om mina labbar.. men det är den yngre som måste hitta mig! Hon kommer ilandes med hela bakkroppen svängandes så fort husse skramlar med matskålarna och maten.. bara för att hitta mig och berätta att NU ÄR DET MAT!!!!!:bump: :bump:

Sen kommer hon och tackar mig efteråt för att jag sett till att husse gett henne mat..

hela tiden står matneurotikern Maggie fastnaglad i köksgolvet och lämnar inte stället förrän glasyren på matskålen är bortslickad.

Ingen av mina hundar har varit så artiga att de tackat för maten. Evita brukar lägga av en rap och gå och lägga sig. Förra hunden kom alltid sättande och skulle använda benen som någon sorts tvättbräda när han käkat. Dock tvättade han inte munnen som man skulle kunna tro utan han gnufflade in nosen och torkade ögonen mot knäna och han hade inte rinniga ögon. Allt skedde under ljudliga gruff och fnysningar.

Haha de brukar min hund oxå göra när han e klar nästan alltid kommer han fram å tackar för maten å ibland händer de att han rapar eller torkar av munnen på min hand eller på mina kläder ;) men de e bara gulligt tycker jag..

Jag fick blåmärken :rofl:
Stor Rottweilerskalle som mosade in sig i mina ben och ofta tippade omkull mig.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 788
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 415
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
7 664
Senast: Dopy
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 756
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar