Tablettgömma

Miingla

Trådstartare
Någon som provat, hur fungerade det? Kan ni rekommendera någon särskild sort?

Inte helt lätt att få i katten i fråga antibiotika tre gånger per dag O_o
 
Någon som provat, hur fungerade det? Kan ni rekommendera någon särskild sort?

Inte helt lätt att få i katten i fråga antibiotika tre gånger per dag O_o
Jag tycker att Royal Canin Pill assist fungerar allt som ofta.
Eller blanda med Liquid Snack från Trixie.
Om katten gillar exempelvis messmör, jordnötssmör eller mjukost går det att coata tabletten med det och frysa in någon timme eller två så glider den ner lättare. Går att förbereda 1-2 dagars behandling i frysen.
 
Jag tycker att Royal Canin Pill assist fungerar allt som ofta.
Eller blanda med Liquid Snack från Trixie.
Om katten gillar exempelvis messmör, jordnötssmör eller mjukost går det att coata tabletten med det och frysa in någon timme eller två så glider den ner lättare. Går att förbereda 1-2 dagars behandling i frysen.
Jättebra tips, tack!!
Det är främst Royal Canin’s jag kikat på, verkar inte säljas på så många ställen dock där jag handlar. Har jag tur kanske veterinären har den inne..

Annars är ju mjukost ett bra knep, ska nog testa det också!
 
Tablettgömmor funkade inte alls till någon av mina katter.
Tuva är lätt att ge med en sån här
1720951313069.png

Pulver ger jag med lite flytande godis.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
786
Katthälsa Hej! Jag var hos min vetrinär häromdagen för en hälsokontroll på min katt Zorro för jag tyckte han visade tecken på att inte må bra. Han...
2
Svar
22
· Visningar
825
Senast: Shilton
·
Katthälsa Tidigare har jag gett mina katter credelio och har tyckt att det funkar bra. Nu har katterna dock helt gått över till torrfoder och det...
Svar
9
· Visningar
679
Katthälsa Hur fodrar ni helst om ni kan välja? Antal måltider per dag? Hur ofta? Jag har tänkt att jag vill försöka ge Ping mat fler gånger per...
2
Svar
23
· Visningar
1 589
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp