• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 914
T

Tican

På sadel o träns, på en dressyrponny? Har hittills haft svart, men kanske passa på att byta nu när jag byter sadel? Eller kanske mörkbrunt? Hjälp, i-landsproblemen hopar sig. :angel:

Såhär ser hon ut:
gardsbilderjuni059_orig_SE.jpg

Sv: Tabacco?

Ja tror hon skulle passa bäst i vanlig brun! Tycker att tabacco typ "lyser upp" för mkt. Söt häst! :)

Jag funderar på att byta till tobacco (Prestiges tobacco då, den är ganska mörk) för min häst är så fin i brunt. Och eftersom Prestige inte finns i mörkbrunt får det bli tobacco i såna fall. :) Jag har en fux så färgen smälter in så fint. Meeen man "kan" ju egt inte ha tobacco i dressyr tycker jag... :angel: Så jag kan inte bestämma mig. :p

Men jag tycker nog din häst skulle vara finare med mörkbrunt!

Haha, det råkar vara Prestige's tabacco jag funderar på jag med. :D

Nån som har bild på en dressyrhäst i tabacco?

Haha, då är vi två! Men jag har sett en känd dressyrryttare på framsidan av Ridsport en gång, med tabacco sadel och kandar... Jag tror han var svensk... Pether Markne kanske?

Om du kollar i Jfrelins tråd på Gnägg där hon visar bilder på sina nya häst, så har den tabacco/rödbrun sadel och träns. Och i min tråd "Brun dressyrsadel" är det en bild på breccias häst med butet-sadeln.

Nej nej! Ponnyn ska ha svart. Eller iaf mörkbrunt.. ;)
Tobacco-dressyr är bara fint på svarta eller riktigt mörkbruna, maffiga dressyrhästar. Annars blir det för mkt hoppning över det.

Jag kom fram till det jag också. Men det är ju så fint på mörka, typ Jfrelins :love:.. Får byta häst först. :D

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
874
Senast: TinyWiny
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: MissFideli
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
550
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Starlink
  • Sytråden del 4
  • Facebook har låst kontot

Hund, Katt, Andra Djur