Ta ut piercing permanent, rengöring?

strawberrysylt

Trådstartare
Halloj,

Jag tror här finns några som har piercingar och kanske vet. Har provat googla, men känner mig ändå lite osäker.

Jag har piercingar i bröstvårtorna och naveln och om allt går bra (peppar peppar) med graviditeten kommer jag snart att vilja ta ur dem. Men, ska jag bara ta ur dem och sen är det bra? Det känns som om hålen kommer vara mottagliga för massa baskilusker? Ska jag rengöra på något sätt ett tag framöver eller liksom bara låta dem vara?

Tack 🌷🌻🌷

Halloj,

Jag tror här finns några som har piercingar och kanske vet. Har provat googla, men känner mig ändå lite osäker.

Jag har piercingar i bröstvårtorna och naveln och om allt går bra (peppar peppar) med graviditeten kommer jag snart att vilja ta ur dem. Men, ska jag bara ta ur dem och sen är det bra? Det känns som om hålen kommer vara mottagliga för massa baskilusker? Ska jag rengöra på något sätt ett tag framöver eller liksom bara låta dem vara?

Tack 🌷🌻🌷
Jag har tagit ut ett gäng piercingar. Precis som crossline skriver så är dom väl förhoppningsvis läkta och då är det bara att plocka ut. Finns ingen grogrund för infektioner.

Jag har plockat ur några av mina. Bara att plocka ur. Är de inte helt läkta eller lite irriterade när de tas ur så hade jag gjort rent tills det läkt. Är de helt läkta så är det ju en fistelgång.

Två av de i öronen har inte dragit ihop sig till 100%, så dem gör jag rent ibland (inte för att jag är rädd för infektioner - de är helt läkta, annars hade de läkt ihop.). Den i naveln hade jag i en massa år, och har inte dragit ihop sig alls. Den behöver också göras ren ibland, det samlas smuts i hålet (hud, rester av tvål etc etc etc).

De i öronen minns jag inte när jag tog ur, ett gäng år sen. Den i naveln plockade jag ur för minst ett år sen, kanske två - minns inte exakt.

Halloj,

Tack 🌷🌻🌷

Jag slet ut min tuttpiercing (inte med flit 😁) och den läkte igen utan nån form av behandling.

Oftast behövs det bara en ledsticka för att hitta hålet igen, så du behöver troligtvis inte göra om dom :) Är det läkta piercingar så kan dessa dra ihop sig, men aldrig läka tillbaka till ursprungsläget.

Oftast behövs det bara en ledsticka för att hitta hålet igen, så du behöver troligtvis inte göra om dom :) Är det läkta piercingar så kan dessa dra ihop sig, men aldrig läka tillbaka till ursprungsläget.
Nja, piercingar i bröstvårtorna läker väl oftast ihop? Även intim- och läpp/tungpiercingar? Men naveln och liknande krymper ju oftast bara!

Det kan jag inte förklara (därav frågetecknet). Jag pratar bara utifrån egen (och vänner/familjs) erfarenhet. Men den typen av kroppsdelar funkar väl lite annorlunda än huden kan jag tänka mig?
Finns det inga sårkanter kan ju det rimligtvis inte läka ihop igen. :) Jag har varit utan smycke i både tunga och läpp, dom går att få i igen. Läppen efter så länge som 10 år efter uttag! Hålet är ju läkt, det försvinner inte.

Finns det inga sårkanter kan ju det rimligtvis inte läka ihop igen. :) Jag har varit utan smycke i både tunga och läpp, dom går att få i igen. Läppen efter så länge som 10 år efter uttag! Hålet är ju läkt, det försvinner inte.
Och jag kan omöjligen få i något i varken tunga eller bröstvårta. Och min man kan inte få igenom något i sin läpp. Trots alla piercingar var läkta i ett gäng år. Öronen däremot har aldrig varit konstigt att få igenom något efter åratal. Men det är väl olika helt enkelt. TS får prova :).

Och jag kan omöjligen få i något i varken tunga eller bröstvårta. Och min man kan inte få igenom något i sin läpp. Trots alla piercingar var läkta i ett gäng år. Öronen däremot har aldrig varit konstigt att få igenom något efter åratal. Men det är väl olika helt enkelt. TS får prova :).
Har ni gått till en duktig piercade och fått hjälp? :)

Kommer sakna dem, men får väl ta om dem sen!
Gjorde om mina hål i öronen förra året, de var gjorda med pistol när jag var 12 men gick till en piercare för att göra om dom. Trodde jag skulle behöva göra om alla fyra (försökt själv få i örhängen utan att lyckas) men det var bara ett som behövde göras om. De andra tre var öppna. Då hade jag varit utan örhängen i 15 år.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 424
Senast: Whoever
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 391
Senast: Pinus
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 165
Senast: Icfafn
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 832
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka