Ta ut betalda semesterdagar...

cherie

Trådstartare
För första gången arbetar jag så att jag får ta ut betalda semesterdagar. Jag har inte någon "officiell" semester ännu i sommar för jag jobbar varannan helg, men min chef sa att jag bara kan säga till henne när jag vill ta ut mina dagar.

Tänkte lägga in några i juni så att jag får dem på juli-lönen, men det jag undrar är om det spelar någon som helst roll vilka dagar man tar ut dem? Eller hur många i rad? Eller räcker det med att jag säger till min chef "lägg in 10 semesterdagar för mig i juni"? Undrar om det kan vara svårt att ta fem semesterdagar samma vecka som jag t.ex. jobbar på helgen?

Konstiga frågor kanske, jag vet :p

Vilka dagar du kan få semester eller om du kan ta fem semesterdagar samma vecka som du jobbar helg kan bara din chef/arbetsplatsen svara på. Du går till chefen och säger dessa dagar (och anger typ datumen för de dagarna) vill jag ha semester. Sen får du antagligen ett svar att det går bra eller inte.
Det finns regler kring semester, att man har rätt till ett visst antal sammanhängande t.ex. Och du får ju betalt, alltså inget löneavdrag för det utan mer betalt och på vissa ställen för man det i samband med att man tar ut semester medans andra betalar ut allt vid ett tillfälle under året.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 116
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 136
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar