Ta studielån eller inte?

Sv: Ta studielån eller inte?

Jag säger som vissa andra, att om det är sannolikt att du kommer köpa en bostad inom rimlig tid efter studierna så hade jag tagit studielån. För pengar till kontantinsats är inte så tokigt att ha.

Själv valde jag att ta studielån så länge jag fick även om jag hade kunnat klara någon termin mer utan, för att inte använda upp alla pengar jag hade sparade.
Köpte en lägenhet direkt efter studierna, vilket inte hade varit möjligt om jag inte hade haft sparade pengar till kontantinsatsen.

Liknande trådar

Äldre Detta blev ett väldigt öppet inlägg, men det känns ok. En del kanske kan ta lärdom av mina misstag, eller åtminstone känna att det är... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 632
Senast: Kakis
·
Äldre Jag har en del småkrediter osv, och nu har jag helt plötsligt förvandlas till en "spara" istället för en "slösa". Jag har mått jätte... 2
Svar
23
· Visningar
2 684
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Jag står i valet och kvalet om jag ska fortsätta med csn-lån. Har pluggat 1 år och tagit både lån och bidrag. Men jag jobbar även extra...
Svar
2
· Visningar
1 841
Senast: Soapbubble
·
Äldre Kanske folk som förstår vem jag är men ni kan väl bara strunta i det. Behöver bara skriva av mig och kanske få lite input. Hur som...
Svar
5
· Visningar
1 362
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V