Ta steget upp i 1,20

Sv: Ta steget upp i 1,20

Nej, 1.10 är det högsta man får ha på lokal.

Om du väljer att debutera 1.20, så gör det på en plats du har varit innan, så du vet hur underlaget är, vart framridning är etc. Det blir lite enklare om man vet hur allt funkar på just det stället;)
Så kan du ju också passa på att det är en banbyggare som bygger bra banor. Hittar du en Accumulator hoppning tycker jag det är det bästa att debutera i. Bara 8 hinder, inga kombinationer, och med ökande svårighetsgrad i banan, då brukar dom första hindren vara ganska enkla. Kommer man bara igång rätt på första hindret är mycket gjort :)

Sv: Ta steget upp i 1,20

Om du hoppat och känner dig säker i regionala 1,10 m klasser, kommer inte steget till 1,20 kännas så stort.

1,20 till 1,30 m tyckte jag kändes större, vanligare med två relaterade avstånd efter varandra, 3-kombination osv.

Steget mellan lokal 1,10 m och regional 1,10 m tyckte jag kändes större än mellan regional 1,10 och 1,20 m!

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 356
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Hej igen, Tate här! Jag behöver er hjälp, jag har så många tankar men kommer ingen vart. Det är så att jag har hittat en hund, en...
Svar
3
· Visningar
1 410
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 221
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
691
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur