Ta med sängkläder Budapest?

BaconBob

Trådstartare
Vet att många varit i Budapest och jag är på väg att boka en resa dit och det finns mycket lägenheter att hyra vilket passar oss bäst, men min fråga är om det är någon som vet om det ingår sängkläder eller om det burkar finnas möjlighet att betala extra för detta på plats. Är inte speciellt sugen på att släpa med mig detta hemifrån.

Lägenheter/vandrarhem jag kikat på så har jag bara hittat att det står på ett att sängkläder handduk kan fås mot en extra kostnad, ingen info alls om detta på övriga.

någon som kan hjälpa mig med denna gåtan?
 
Sv: Ta med sängkläder Budapest?

Men ärligt talat, hur ska någon på buke kunna veta om någon uthyrare du sett i Budapest kan tillhandahålla lakan? Enklast torde väl vara att maila och fråga de som verkar intressanta?

Även om någon bukare har varit på ett lägenhetshotell där det har/inte har tillhandahållts lakan behöver det ju inte gälla för dina ställen.
 
Sv: Ta med sängkläder Budapest?

Jag ber så mycket om ursäkt att jag var så korkad att jag slängde ut en fråga här istället för att börja maila runt direkt.. :banghead: fy på mig.. :mad:

Men jag hoppas ändå att någon annan som varit i Budapest kan delge sig om vad de vet, då det finns flera som har varit där mer än än gång och kanske tom känner till "hur det brukar vara".
 
Sv: Ta med sängkläder Budapest?

Jag ber så mycket om ursäkt att jag var så korkad att jag slängde ut en fråga här istället för att börja maila runt direkt.. :banghead: fy på mig.. :mad:

Men jag hoppas ändå att någon annan som varit i Budapest kan delge sig om vad de vet, då det finns flera som har varit där mer än än gång och kanske tom känner till "hur det brukar vara".

Men va? Du frågade och jag svarade?

Den frågan du ställde går ju inte att svara på som utomstående så det blir användbart för dig. Hur det brukar vara är ju inte intressant för dig för antingen går det ju att få eller också går det inte.
 
Senast ändrad:
Sv: Ta med sängkläder Budapest?

Man kan svara trevligt, då skriver man inte "Men ärligt talat, hur ska någon på buke kunna veta om någon uthyrare du sett i Budapest kan tillhandahålla lakan? Enklast torde väl vara att maila och fråga de som verkar intressanta?"

Jag håller i övrigt med dig.
 
Sv: Ta med sängkläder Budapest?

Jag tyckte inte att det var särskilt otrevligt faktiskt.

Och jag är väldigt böjd att hålla med Wysiwyg i sak.
 
Sv: Ta med sängkläder Budapest?

Man kan svara trevligt, då skriver man inte "Men ärligt talat, hur ska någon på buke kunna veta om någon uthyrare du sett i Budapest kan tillhandahålla lakan? Enklast torde väl vara att maila och fråga de som verkar intressanta?"

Jag håller i övrigt med dig.

Tycker faktiskt inte det var otrevligt och det var inte menat så heller.
 
Sv: Ta med sängkläder Budapest?

Ibland kan ju alla ha olika regler så personligen tror jag det är lättast att hitta en sådan lägenhet och fråga lägenhetsägaren :) Vissa kanske har, andra inte.
 
Sv: Ta med sängkläder Budapest?

Ställer själv "dumma" frågor här ibland, och som det heter "inga frågor är för dumma" ;). Men, som flera påpekat redan, så är det ju faktiskt lite omöjligt att svara på. Vissa har säkert sängkläder/lakan till förfogande, andra inte, så beroende på av vem och vart du ska hyra så måste du nog fråga just den/dem som hyr ut där du ska bo, om vad som ingår i det hela.
 
Sv: Ta med sängkläder Budapest?

Ett generellt tips är att skaffa ett sidenreselakan. Sådana väger ca 250 G och tar så liten plats att jag faktiskt rest med mitt i kappfickan (väldigt fullpackad ryggsäck efter besök i British Museums bokhandel och ingen lust att köpa väska och checka in). Trots detta är det när man vecklar ut det en rejält tilltagen "påse" med ficka för kudden och band att fästa i bäddmadrassen.

Jag tar alltid med mitt om jag ska bo på hostel så behöver jag inte fundera på om lakan ingår. Detsamma gäller även när jag bor på billiga hotell där jag inte vet standarden på städningen. Mitt reselakan är stort och rymligt och svalt på sommaren och varmt på vintern. Älskar det!
 
Senast ändrad:
Sv: Ta med sängkläder Budapest?

Jag hade åkt utan. Så billigt där, så finns det inte ens att hyra, kan du köpa på plats :)
 
Sv: Ta med sängkläder Budapest?

Det finns EKA vid ändhållplatsen för Metro 2, där kan du köpa om du sanar ngt.
Skall själv ner till Budapest i början på oktober men jag bor på hotell,priserna är ca 40 euro per natt.
 
Sv: Ta med sängkläder Budapest?

Ett generellt tips är att skaffa ett sidenreselakan. Sådana väger ca 250 G och tar så liten plats att jag faktiskt rest med mitt i kappfickan (väldigt fullpackad ryggsäck efter besök i British Museums bokhandel och ingen lust att köpa väska och checka in). Trots detta är det när man vecklar ut det en rejält tilltagen "påse" med ficka för kudden och band att fästa i bäddmadrassen.

Tack för det tipset, att skaffa ett sådant har jag inte tänkt på alls. :)
 
Sv: Ta med sängkläder Budapest?

Det finns EKA vid ändhållplatsen för Metro 2, där kan du köpa om du sanar ngt.
Skall själv ner till Budapest i början på oktober men jag bor på hotell,priserna är ca 40 euro per natt.

Tips på något bra hotell PelleP?

Helst inte delad toalett/bad, men visst är det OK övrigt så kan det funka. I övrigt inte så stora krav mer att det gärna ska ligga hyffsat centralt och var hyffsat rent.
 
Sv: Ta med sängkläder Budapest?

Att du inte bara bokar något som verkar vettigt och därefter frågar hur ni ska göra med sängkläder? Så vet du ju vad som gäller för just det hotellen/den lägenheten och slipper fundera på öppettider, vad som ingår etc? :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 356
Anläggning Sålde min gård för att flytta in till stan och ha mina två tävlingshästar inackorderade och för att öka möjligheten till träning...
2
Svar
28
· Visningar
4 067
Senast: fio
·
Hästmänniskan (hoppas att tråden ligger rätt, annars får moderator gärna flytta den) Hej alla kloka Bukefalister! Jag skriver inte ofta här men...
Svar
14
· Visningar
2 936
Senast: ihnfsa
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 358
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp