Ta hunden till Danmark över dan?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare IrishDraft
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 679
I

IrishDraft

Funderar på att ta med min hund över till en kompis i Köpenhamn i vinter. Antingen över dagen eller över en/två nätter beroende på. Funderar dock över hur dyrt det kan bli och hur krångligt...

Rabiesvaccin med blodprov är klart samt pass, det är ju bara resten...
Enligt min "bibel" Hälsoråd för hund ska hunden avmaskas i landet högst tio dagar innan hemresan... hur lätt är det om man åker en helg? Och vad är vitsen om hunden knappt varit i landet? Det står även om sk. fyraveckorsintyg för pendling är det en möjlighet?

Är det någon här som åker korta turer till Danmark som kan ge mig en hint om hur det fungerar och vad det kan tänkas landa på kostnadsmässigt?

Och jag tänker inte följa råden jag fick av några grabbar i helgen "dom kollar inte, det är bara att åka..." nope "been there, done that, never again"... Efterverkningarna blir såååå krångliga och det har jag verkligen inte råd med...

Sv: Ta hunden till Danmark över dan?

Antagligen så alltså... Då återstår frågan som jag kom på... Hur går jag genom tullen om jag tar tåget?

Sv: Ta hunden till Danmark över dan?

Du går inte igenom någon tull. Du ska bara visa upp papprena om det kommer en kontrollant.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka