Ta hem nu eller inte?

Lena

Trådstartare
Valpen som ska flytta hem till mig blir nu på fredag 10veckor. Uppfödd av min syster å hennes familj som bor ca 2km från mig så jag har träffat valpen sedan han var nyfödd.
Planen har varit att ta hem honom när han blir 12veckor och då är jag också ledig från jobbet en vecka för att vara hemma med honom (därefter kommer min syster att vara dagmatte när jag jobbar). Nu har jag fått frågan om jag skulle vilja ha honom hos mig i helgen då dom ska åka bort hela familjen och tänkte det skulle vara smidigare med resterande 5valpar istället för alla 6st. Blir det mest bara förvirrande för valpen med nytt hus och inga syskon i 3dar och sen tillbaka till "gamla" livet i ytterligare 2veckor?:confused: eller kan det vara ok att ha honom här eftersom hann ändå lärt känna mig sedan tidigare?

Behöver lite åsikter från er hundmänniskor vad som vore bäst. Helst skulle jag naturligtvis vilja ta hem honom så fort som möjligt men vill ju inte riskera att det blir dåligt för han.

Sv: Ta hem nu eller inte?

Hej du!

Jag hade nog inte tagit hem valpen bara över helg, å andra sidan tror jag knappast att han skulle ta någon speciell skada av det. Baserar inte det på något speciellt vetenskapligt, utan mest bara att det känns onödigt meckigt för en liten valp. ;)

Nu vet inte jag om jag förstod dig rätt, men de ska ta med sig valparna när de ska bort? Eller ska de ha hundvakt? Har de tänkt sig alternativ 1 så kanske du kan erbjuda dig vara vakt åt alla valparna hemma hos dem?

Lycka till med lille valpen! :D

Sv: Ta hem nu eller inte?

Känner själv att det kanske blir lite omständigt för valpen men det är svårt att vara objektiv när man helst vill ha hem honom på en gång. det är tänkt att dom ska ta med sig hundarna när dom åker bort över helgen och därför funderar jag på att låta valpen vara här istället för i ett annat främmande hus där det kommer vara mycket människor och främmande hundar.
Har tyvärr inte möjlighet att vara hundvakt åt samtliga då det skulle innebära att jag skulle ha svårt att ta hand om de 3 hästarna i stallet på hela helgen, annars hade det varit en mycket bra idé.

Liknande trådar

Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 877
Senast: aiquen
·
Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 959
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund Jag startade en tråd om hunden jag är extramatte åt för ett tag sedan, men kan för allt i världen inte hitta den. Nåväl. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 768
Senast: FjantaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka