skuggan_
Trådstartare
Min morfar gick bort från oss för snart ett år sedan och kvar lämnade han 2 hundar, mamma & son. Vi har ingen som kan passa dem då dem vaktar "huset" och det inte går att närma sig. Vi har en person som tillfälligt passar huset men det funkar inte alls, han ger dem ruttet bröd osv. Jag har funderat mkt på att ta hem dem till Sverige. Men hur? Gäller fortfarande karatän även om dem har pass & papper? Hur länge ska dem i så fall vara i karantän? Vad kostar det? Har ni egna erfarenheter av detta?
Dem "vaktar" bara när dem är inne, men utanför kan tom bebisar klappa dem. Dem är jättesnälla det är bara det att det har hänt så mycket i det huset att jag tror dem är rädda. Dem viftar alltid på svansen och gnäller om vi (jag & min syster) inte klappar dem osv. Jag har lämnat pengar till en granne som ska köpa mat och ge till denna personen obs, vi känner x väl.
Dem är just nu i serbien och allt jag vill är att få hem dem, djur har ett bedrövligt liv där nere, dem är inte värda något och jag vet hur mycket min morfar älskade dem. Och jag behöver hjälp utav er bukefolk med tips och råd.
All hjälp som kan fås tas emot!
Skuggan_
Dem "vaktar" bara när dem är inne, men utanför kan tom bebisar klappa dem. Dem är jättesnälla det är bara det att det har hänt så mycket i det huset att jag tror dem är rädda. Dem viftar alltid på svansen och gnäller om vi (jag & min syster) inte klappar dem osv. Jag har lämnat pengar till en granne som ska köpa mat och ge till denna personen obs, vi känner x väl.
Dem är just nu i serbien och allt jag vill är att få hem dem, djur har ett bedrövligt liv där nere, dem är inte värda något och jag vet hur mycket min morfar älskade dem. Och jag behöver hjälp utav er bukefolk med tips och råd.
All hjälp som kan fås tas emot!
Skuggan_