Ta galopp licens. Hur långttid?

C

Crystals

Hej.
Hur långtid tror ni det tar från det man börjar rida galopp (om man rider varje dag) tills man kan ta licens för att få tävlingsstarta som jockey? :)

Sv: Ta galopp licens. Hur långttid?

Hej.
Hur långtid tror ni det tar från det man börjar rida galopp (om man rider varje dag) tills man kan ta licens för att få tävlingsstarta som jockey? :)

För att bli jockey måste du först bli lärling hos någon galopptränare. Sen får du nog räkna med några år och några segrar innan en får kalla dig jockey. Men du kan rida upp och försöka ta amatörryttarlicensen om du fått rida mycket under rätt förutsättningar. Kolla Ung Galopp, Strömsholm och BRS avseende kurser. Du får många fler tips på galoppforumet (tråden lär nog bli flyttad dit).

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 296
Senast: lirco11
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 150
Senast: cewe
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: Nevermind
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 790
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka