Ta formen utan bett?

L

London

Hejsan, :)

Jag rider bettlöst och har lite svårt att få min häst att ta formen utan bett. Det är lätt att få honom att böja halsen i skritt, och ibland i trav, men får honom inte att arbeta ordentligt med ryggen i någon gångart...

Jag har prövat med Hackamore och Sidepull.

Han är ett Varmblod men är utbildad LB, med bett såklart.

Tacksam för svar! :rofl:

Sv: Ta formen utan bett?

Det skulle jag också vilja veta!:idea: Inte för att jag planerar att rida mer bettlöst utan för att jag är nyfiken..:D
Min donna jobbar inte alls om jag kör bettlöst.

att hästen böjer på halsen innebär som du sa i ditt inlägg inte att den arbetar rätt. många hästar "fuskar" och böjer fint på nacken för att slippa jobba! Det jag tycker du ska göra, är att skita i hur det ser ut ett tag, rida igenom hästen ordentligt så kommer det förmodligen av sig självt. Ta gärna hjälp av en duktig tränare! Jag undrar också varför du inte använder bett om din höst funkar bättre på det?! :)

Lycka till!

Jag använder inte bett pga att jag inte gillar det :)
Min häst trivs bättre utan, man ser inte alls samma gnista med bettet i munnen...

Tack för tipset! :D
Någon som har förslag på duktiga tränare? :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 800
Senast: Bri
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 682
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 293
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 748
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar