Ta bort tangenterna på laptop?

MissFideli

Trådstartare
Skulle behöva göra rent mitt tangentbord, men hur gör man när man tar bort vissa tangenter för att komma åt?

Sv: Ta bort tangenterna på laptop?

ta bort tangenterna gör du fanimej inte, sjukt lätta att ha sönder på en laptop pga bryggkonstruktionen på tangentbordet. kjell & CO har en speceill svamp som är underbar för att få bort ytsmutsen med.

alternativet är att du beställer ett nytt tangentbord, busenkelt att byta på de flesta modeller.

Ett nytt tangentbord på en dator som inte ens är ett år? Nä tack, sånt har jag inte råd med. Jag kör med luft annars, men tänkte storstäda. Men då får det vara nog med luft helt enkelt. Eftersom jag sett datorer där katter lyckas pilla bort tangenterna hela så trodde jag att människor också kunde det.
Svamp i all ära, men det är inuti jag vill ha bort, smulor och annat.

ställ den på högkant och skaka lite på den, när den är avstängd. det mesta brukar ramla ut, det du inte får bort då, tex hårstrån och så, tar du med dammsugaren på lägsta effekt.
(hög effekt brukar generera detta:)

Mja... knappast att de pillat bort tangenterna på laptopar hela, snarare på tangentbordet på en stationär dator.

Förövrigt är väl tricket att inte äta vid laptopen, det sparar datorn helt sjukt mycket ;)

Kollade på rent hus ( eller vad nu programmet hette ). Där tog det en tandborste, borstade runt lite och lyfte sen datorn upp och ner. Såg ut att funka iallafall.

Satt själv och pilla lite med min laptops tangentbord igår och rengjorde, har en långsmal pinsett som jag använde till att plocka ut hårstrån (två katter som gillar gosa vid datorn). Funkade ypperligt! Men till smulor tror jag inte det funkar så bra, då e de andras tips bättre :p.

Mja... knappast att de pillat bort tangenterna på laptopar hela, snarare på tangentbordet på en stationär dator.

Förövrigt är väl tricket att inte äta vid laptopen, det sparar datorn helt sjukt mycket ;)

Tycker iofs att detta ser ut som en laptop?
http://i12.photobucket.com/albums/a203/Sol_Mone/sep-mars 2008/IMG_4790.jpg

Och enligt den trådskrivaren (annat forum) så har det hänt förr och det är bara att sätta igång och pussla.

problemet ligger inte i att det går att ta loss dem eller inte, utan i att själva konstuktionen inte är gjord för att klara det, det är frukansvärt små plastpiggar som ska hakas i fåror och kanter. så jag måste faktiskt stå på mig och hålla fast vid mitt tidigare uttalande. använd tryckluft och blås ut allt skräp på sidorna istället.

Tycker iofs att detta ser ut som en laptop?
http://i12.photobucket.com/albums/a203/Sol_Mone/sep-mars 2008/IMG_4790.jpg

Och enligt den trådskrivaren (annat forum) så har det hänt förr och det är bara att sätta igång och pussla.

Jajjamen... det är en laptop det. Och om du så hemskt gärna vill få det till att det går finfint att ta bort knapparna på en laptop så go ahead! Glöm inte rapportera in resultatet när du köpt nytt tangentbord bara :angel: ;)

Ja, jag får nog göra det. Men det går uppenbarligen, även om det är svårt att få dit dom igen.

Jajjamen... det är en laptop det. Och om du så hemskt gärna vill få det till att det går finfint att ta bort knapparna på en laptop så go ahead! Glöm inte rapportera in resultatet när du köpt nytt tangentbord bara :angel: ;)

Jag ska inte göra det med tanke på svaren. Men jag ville motbevisa dig att det inte var en laptop. Vilket det var ;)

Det var du som skrev "Mja... knappast att de pillat bort tangenterna på laptopar hela, snarare på tangentbordet på en stationär dator."

Det tolkar jag som att du påstår att det inte skulle gå?

aah.. när jag skrev "pillat bort tangenterna på laptopar hela" så menade jag hela som i inte sönder = går att sätta tillbaka igen. För oftast så tar man sönder dom just när man plockar bort dom, inte när man ska ha dit dom igen. :idea:

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har inget spelintresse, det mest krävande programmen jag kommer att använda tror jag är Lightroom och Photoshop. Vad jag förstått...
Svar
0
· Visningar
245
Senast: Cinzia
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
557
IT & mobiler Jag rensar och rensar och rensar i min mobil. Jag tar bort foton, videos och appar jag inte använder oftare och oftare. Ändå är mobilen... 8 9 10
Svar
184
· Visningar
9 033
Senast: Septicemia
·
Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 378
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka