Ta bort tandsten på vaken hund

Lite OT men min hund (1år) får jätte mycket tandsten på en hörntand i Nederkäken pga skadade tandanlag i överkäken (tuggar därför inte så mycket på den sidan)

Va kostar det att fixa sådant hos vet? (tänker att vi lär få görs det några gånger under hennes livstid) och kan man skrapa lite själv för att hålla det värsta i schakt (förutom tandborstning)
Borstar man dagligen på en sådan tand så bör du hålla tandstenen i schack. Det är ju dessutom en tand som är lätt att komma åt. :)

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
463
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 834
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 545
Senast: fixi
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 414
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?