Ta bort tandsten på vaken hund

Lite OT men min hund (1år) får jätte mycket tandsten på en hörntand i Nederkäken pga skadade tandanlag i överkäken (tuggar därför inte så mycket på den sidan)

Va kostar det att fixa sådant hos vet? (tänker att vi lär få görs det några gånger under hennes livstid) och kan man skrapa lite själv för att hålla det värsta i schakt (förutom tandborstning)
Borstar man dagligen på en sådan tand så bör du hålla tandstenen i schack. Det är ju dessutom en tand som är lätt att komma åt. :)

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
526
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 308
Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 583
Senast: ii-ssa
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
782
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bråkande hundar
  • Tuggbensfavoriter
  • Uppdateringstråd 31