Ta bort röda ögon i PS

R

Riimix

Jag har tagit några foton på en kompis hund med min digitalkamera, men nu har hunden fått vita ögon istället för röda (som det brukar bli ibland). Hur ska jag göra för att få ögonen att se "naturliga" ut? Har testat lite i PhotoShop, men det blir inte riktigt bra...
 
Sv: Ta bort röda ögon i PS

Vissa fotoprogram har verktyg för att fixa röda ögon, men själv tycker jag inte det blir bra. Jag målar själv.

Använder rund pensel, (cirkel) gör en stor brun ring mitt i ögat, sedan en mindre mörkblå ring i den bruna.
(Hästöga)
Titta på hur hundens ögen ser ut o använd de färgerna.
 
Sv: Ta bort röda ögon i PS

Du har ju REDEYE alternativ i PS...

Annars så kan du ta en annan bild på din kompis hund och klona av ett öga och klistra in... Ja, det blir bra. Om du nu har ett foto till... ;-)

//MATS//
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
286
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 098
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
725
Senast: Fiorano
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 556
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp