Ta bort missfärgade fläckar?

R8n

Trådstartare
OBS! ingen annons!

Någon som har tips på hur man får bort missfärgningarna i marsvinsburen?

Har en bur som jag tänkt slänga ut en annons på... men finns nog ingen som vill ha en bur som ser ut som denna;
1-5.jpg

Någon som har tips på hur jag får bort det?
Fungerar inte så bra med såpa och vatten...

Ge mig alla tips ni kan komma på! :banana:

Sv: Ta bort missfärgade fläckar?

Jag har inga bra tips, ville bara säga att jag just sålde en sådan bur, som såg ut precis så där. Det enda var att jag inte fick några jättepengar för den, men det är ju som du säger bara missfärgningar, inte skit.

Klorin kanske... Äh har ingen aning.. Det är nog bara petiga snobbar som skulle bry sig

Ättika kan jag rekommendera. Jag har själv en kanin och då blir det fula gula fläckar i toahörnet av buren och de försvinner iaf lätt med ättika. Jag brukar hälla vatten och ättika i botten av buren och låta det ligga i i en kvart typ sen sköjer jag ur botten ordentligt. Sen är fläckarna borta.

Jag är inte utefter pengarna, men jag vill ju inte gärna skänka bort en såpass fin bur heller. En liten nyfiken fråga bara... hur mycket fick du för din bur?

Klorin kanske... Äh har ingen aning.. Det är nog bara petiga snobbar som skulle bry sig

Har provat med klorin, och det fungerade inget vidare, om man inte vill bleka hela burbotten. Jo, det tror jag med. Jag har ju inte brytt mig ännu :D

Senast ändrad:

200 fick jag, och det är jag rätt nöjd med, eftersom buren ändå var några år och hyfsat "välanvänd".....:D

Med en stålboll som köper på typ ica i tvåpack att skura ur tex kastruller med, och så skurar du tills du får kramp i armarna med lite valfritt rengöringsmedel och vatten, Det är nämligen bara beläggningar, fast som om det vore vidbränt! Och din antihalkbotten är allra svårast skura. Min bur blev som NY!

200 fick jag, och det är jag rätt nöjd med, eftersom buren ändå var några år och hyfsat "välanvänd".....:D

Ok, inte illa för en gammal bur.
Min är också ganska välanvänd, 4 år har 2 av mina marsvinstjejer bott i den, och nu är de 4 så det blev lite trångt:angel: :D

Med en stålboll som köper på typ ica i tvåpack att skura ur tex kastruller med, och så skurar du tills du får kramp i armarna med lite valfritt rengöringsmedel och vatten, Det är nämligen bara beläggningar, fast som om det vore vidbränt! Och din antihalkbotten är allra svårast skura. Min bur blev som NY!

Förstod nästan att "antihalkbotten" är svårare att skura än de som är helt släta. Men har använt ättika och en hel del tålamod och nu hoppas jag på det bästa. Om inte det fungerar, ska jag prova ditt tips!

:bow: till alla som svarat!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 414
Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
382
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka