Ta bort färg från sten

Kakis

Trådstartare
I min nya lägenhet som är från 1930 finns stenplattan som varit under/framför spisen bevarad i golvet (vad kallas en sådan sten egentligen?)

Dock har någon tidigare ägare först målat plankgolvet vitt och även stenen sedan har någon annan slipat bort färgen på golvet men lämnat stenplattan vitmålad och det tycker jag inte är så snyggt så jag hade velat få bort färgen från den. Så jag funderar över om man kan ta något som löser upp färgen eller om man ska försöka slipa bort den, någon som har erfarenheter?

Jag har lite tid att fundera för jag har inte tillträde förrän den 2 juli.

Sv: Ta bort färg från sten

Jag tror att bästa svaren får du från en målare eller från färgaffären.
Själv har jag ingen erfarenhet alls av att ta bort färg från sten

Sv: Ta bort färg från sten

Jag skulle nog (om stenen är absolut platt utan ojämnheter) testa med en rakbladsskrapa.

Om inte det funkade eller om färgen satt för hårt skulle jag höra med en målare.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 210
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Jag tänkte höra lite här hur ni hade gjort i min situation, vad ni tycker blir bäst. Kanske någon av er har gjort liknande och har lust...
2
Svar
22
· Visningar
2 466
Hemmet Har gått och blivit med bostadsrätt! Dock är tapeterna fula och dessutom dåligt uppsatta. Det är bubblor i tapeterna och inte raka...
Svar
10
· Visningar
2 535
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 805
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar