Sv: ta bort bollarna
Det finns allmäna rekomendationer på sex månader för hankatt som brukar följas eller just, rekomenderas om kattägare ringer och frågar, könsmogen innebär pubbeunge -jag har kastrerat mina katter vid åtta resp nio månaders ålder och honkatten ska in nästa månad, då är hon 10 månader.
Det är okej att göra det innan de blir sådär riktigt pubbiga, min lilla katt heter inte Cleo längre, hon heter Birgit efter Birgit Nilsson.. VILKEN röstkapacitet en sådan liten skit besitter
Jag funderar just nu på vad som är snällast, förut tyckte jag att det var snällast att vänta med kastrering tills de "blivit stora" men det var nog en förmänskling å det grövsta, för hon har det faktiskt skitjobbigt min kattunge i höglöp, det går bara någon vecka mellan löpen så nu väntar jag inte längre.
Som kastrerad hane kan man reagera på två vis, endaså gör man som min stora katt, sover :smirk:
Eller som yngsta hanen, försöker sätta på
Men det går sådär, han fattar att man ska bita i nacken, men vad han ska göra därbak vet han inte, så han sparkar henne med regelbundna sparkar på korset och svansroten :smirk: