Ta bilder från videofilm, hur gör man??

whalan

Trådstartare
Jag har lagt in en film på min häst på datorn (har även kvar filmen i kameran) och skulle vilja ta stillbilder från videofilmen, jag vet att folk brukar göra så, men hur gör man??
Man måste väl inte fota tvn?
Någon som vet och kan förklara?? Vore supersnällt!!
 
Sv: Ta bilder från videofilm, hur gör man??

De flesta program som kan spela upp videofiler har en knapp för spara en sekvens.
Finns i bland annat PowerDVD

Annars ett sätt är att köra med en printscreen och sedan i ett redigeringsprogram ta bort det som finns runt omkring.
 
Sv: Ta bilder från videofilm, hur gör man??

Det beror på vad du använder för filminspelningsprogram. I Windows Movie maker som kommer med när man installerar windows XP finns det en knapp som heter take snapshot - detta gör man under tiden man kör filmklippet i programmet.
 
Sv: Ta bilder från videofilm, hur gör man??

Tack för hjälpen båda två. :bow:

Dreamer - Jag lyckades ta en bild från Movie Maker men den blev liten, går det inte att ta från helskärm? Istället för bara från lilla klippfönstret.

Laban - När jag använder print screen och sen ska redigera bilden i paint så hamnar bilden hur jag än gör utanför papprets ramar, vilket gör att bilden inte syns eller att delar av bilden inte syns. Har försökt att flytta bilden innanför ramarna men det går inte, har du några tips?
 
Sv: Ta bilder från videofilm, hur gör man??

Dreamer - kom på själv hur man gjorde, det var ju bara att förstora lilla bilden i paint sen. Tack åter igen för din hjälp, nu är mitt problem löst! :bump:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
291
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
482
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 373
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 843

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp