Sytråden del 4

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 505
  • Visningar Visningar 81 866
Vet inte om jag vågat chansa utan att göra ett prov innan. Rörelsevidd behövs ju, men jag har ingen erfarenhet av skjortor.
Jag har gjort ett prov, men minns inte vilken storlek det är :rofl: Har för mig det är L, och den är lite för liten. Jag har inget tyg att göra ett vettigt test till i hemma.. Har bara veckan på mig att sy, så jag vet inte om jag hinner fixa.

20 cm rörelsevidd behövs definitivt inte. Det kommer ju bli ett tält!

Ska sy en skjorta till, till maken. Men jag har lite problem med storleken.. Enligt kroppsmått skulle han ha 4xl, men jämför jag med plaggets mått skulle xl vara lagom. Det är ju rätt stor skillnad.. Det är 20 cm rörelsevidd om jag inte räknat fel. Visst borde jag kunna gå en mellanväg och ta 2xl? Om den blir för stor går det ju ta in den lite. Men blir det för liten är det inte mycket att göra..

Visa bifogad fil 166053
Sy rätt storlek i en toile först

Sy rätt storlek i en toile först
Jag har inget tyg att sy en ny toile i. Jag tror dessutom inte jag hinner fixa något, har bara till fredag på mig. Jag har gjort en innan men minns inte vilken storlek (tror L), den är lite lite för liten. Saknas kanske 1 cm för att vara bekväm. Det känns som att 4 xl skulle bli enorm, som sagt 20 cm rörelsevidd... Det är sjukt mycket. Om jag inte minns fel brukar det vara ca 5 cm som rekommenderas för herrskjorta.

Ameh 💩 💩 💩
Klippt ut alla delar, bara tuta och kör trodde jag. Men icke. Har ingen tråd som matchar.

Två miljoner trådrullar men ingen som matchar. 😑

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 15 16 17
Svar
338
· Visningar
9 389
Senast: AbCdE
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 240
Senast: Edla
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 881
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 194
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka