Systemkamerakop!

Sv: Systemkamerakop!

tycker jag med, så därför har jag valt canon.

Okej , då var det inte bara nått jag fått för mig då ;):D
Jag har just nu en Canon IXUS 60, En väldigt bra kompakt kamera!
:)
Känner dock att jag har "växt ur" den, så till sommaren blir det en systemkamera ;):laugh:
 
Senast ändrad:
Sv: Systemkamerakop!

Annorlunda än Canons, men inte krångligare, tycker jag. (Har en Canon Ixus, antar att de har liknande menysystem på sina EOS.)
 
Sv: Systemkamerakop!

Jo , det är förmodligen så. Jag har ju aldrig haft en nikon kamera,bara cannon, så det är nog därför dom känns krånligare.
 
Sv: Systemkamerakop!

nog endast jag som inte tycker det. huvudsaken den tar bra bilder, och det gör den ju, så då är man nöjd ;)

Jojomensan, det är en otroligt trevlig kamera i övrigt. Jag har faktiskt inte heller tyckt att den har varit överdrivet plastig, men när jag fick hem min 30D förstod jag vad de som påstått att den varit plastig har menat. Men som sagt, jag störde mig inte på det och det var huvudsaken för mig :)
 
Sv: Systemkamerakop!

okej, kanske ska köpa mig en annan canon och jämföra då :p

nä men, man tänker inte på det när man har den i handen, man bara fotar och fotar och fotar :D
 
Sv: Systemkamerakop!

utrikesköp...
Jag är inte bra på kameror ;) men sambon köpte en "fotografferingsautomat" i amerikat, han kollade upp om det fanns några med garanti, som gäller utrikes. Tydligen finns det lite olika, i just detta fall fanns en affär med någon form av certifikat för just rätt märke, där det finns återförsäljare i skandinavien och de kan ta upp garantiärenden... Så det finns möjligheter - men det verkar vara lättare med garantifrågor direkt (Sverige) och vissa delar över nätet :angel:
 
Sv: Systemkamerakop!

Som nån annan sa så är det objektiven som kostar!

Jag köpte min eos 400d med samma objektiv som du får till och visst dom duger men jag har sen dess lagt det dubbla av vad kamera huset kostar på nya objektiv!

och ska på sikt köpa ytterligare ett nytt!:)
En dyr hobby med andra ord!

skulle jag köpt en kamera idag skulle jag köpt ett kamera hus och bra objektiv därtill:)
 
Sv: Systemkamerakop!

KL

Tack for svaren allihopa.
Blir tyvarr ingen kamera for mig denna gangen(trakigt nog, hade varit nice att kunna ta lite fina bilder i Thailand. :)) eftersom Canon inte hade varldsgaranti pa sina kameror. Var tydligen bara typ Sony, Olympus o Pentax som hade det.
Sa ja, det far vanta tills jag kommer hem.
Sa trist verkligen, jag blir sa less.
Bla.

Men ja, tack sa mycket iaf! :)
 
Sv: Systemkamerakop!

Då kan jag passa på att påpeka att Pentax gör väldigt bra kameror, och speciellt objektiv, som ofta är bättre per krona än "de två stora".
 
Sv: Systemkamerakop!

Sony, Olympus o Pentax gör väl alla bra kameror, men det är kringsortimentet som begränsar dem.Är man inte intresserad att bygga vidare så mycket tycker jag man skall kika på dessa. finns ju massa tredjepartstillverkare som fyller tomrummet.
 
Sv: Systemkamerakop!

Helt klart är den värd att köpa om du har hittat det så billigt. Jag gav ca 6000 kr för min ny med ett objektiv. :)
 
Sv: Systemkamerakop!

Sony, Olympus o Pentax gör väl alla bra kameror, men det är kringsortimentet som begränsar dem.Är man inte intresserad att bygga vidare så mycket tycker jag man skall kika på dessa. finns ju massa tredjepartstillverkare som fyller tomrummet.
Pentax har i princip lika stort utbud av orginal-objektiv och liknande som de två stora, och tamron/sigma-objektiv finns förstås även till pentax. Olympus och Sony är väl lite begränsade, men Pentax är långt ifrån något nytt och litet märke. (En edge har de i och med det enorma utbud av gamla, bra objektiv som finns och fungerar även på de senaste digitala slr-kamerorna.)
 
Sv: Systemkamerakop!

Haha, kopte en jakla kamera idag iaf.
Blev en Eos 400D med det vanliga kitobjektivet och ett Canon 75 - 300 mm.
Far val hoppas att det blir bra. Ar inte sa insatt an sa lange, men meningen ar val att jag ska bli det iaf.
:)
I denna affaren var det lite dyrare, men varldsgaranti, ett annat objektiv, vaska, minneskort o filter.. for typ 6200:-, sa jaa.. kanner mig val inte helt lurad, men det blev jag sakert. :p
Glad ar jag iaf. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en 'arbetande' rottis som ar 5 ar. Hon har alltid varit valdigt "vass" och jag har haft "tummen i ogat" pa henne fran dag ett...
2
Svar
25
· Visningar
3 089
Senast: hastflicka
·
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 373
Senast: Inglorion
·
IT & mobiler Jag skulle vilja bli lite bättre med min kära Eos, men har inget särskilt bra objektiv. Har kitobjektivet samt ett teleobjektiv som...
Svar
4
· Visningar
1 173
Senast: Sleepan
·
Övr. Katt Maste fa skriva av mig lite innan jag blir tokig. Kopte tva Maine Coonkatter i varas som nu ar 8 manader. De kastrerades i juni och...
Svar
7
· Visningar
1 152
Senast: aemaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp