Systemkamerakop!

Sleepan

Trådstartare
Jag har suktat efter en systemkamera jag vet inte hur lange..
Och da mest varit intresserad av en Canon.
Nu har jag hittat en Eos 400D for 5500:- , ny da, med tva objektiv - dels det vanliga kitobjektivet och dels ett annat som jag inte kommer ihag.
:p
Det maste val vara ett bra pris?
Kruxet ar bara att jag ar i Australien. Vet inte om det forsvarar att kameran ar kopt har, om det hander nat med den hemma?
Har ju Canon hemma med sa..?

Vad sager ni som kan nat om kameror, ar det vart att satsa pa?
:)
 
Sv: Systemkamerakop!

Jag säger som jag alltid säger, betala mer för objektiven än för själva kameran. Det är som som gör bilden :idea:
 
Sv: Systemkamerakop!

Mjo, men nu ar det ju tva objektiv med.
Har kollat up vad det andra var for nagot nu med, men jag ar ju inte sa insatt i det har med olika objektiv och grejer nu, sa jag vet inte riktigt hur bra det ar. :P
Ar iaf ett tamron (eller vad fan det heter.. :p) 55-200 mm nanting. :p
 
Sv: Systemkamerakop!

Namen Putt!
Ska eventuellt inhandla kamera imorn - sa, ni fotointresserade, var ar ni? :)
Tips sokes! :D
 
Sv: Systemkamerakop!

Jag skulle sattsa på en nikon;)
(äger själv en sådan)Min d40x var bäst i test om man jämförde med canon.
Men det finns en bättre begagnad marknad i sverige i alla fall för canon objektiv.

Objektivet Tamron 55-200 vet jag inget om bara att det är väldigt billigt (runt 1000 lappen).Billigt brukar vara skräp:o

Du får en canon eos 400d för ca 4900:- i sverige.
Kitt objektivet är billigt ca 7-800:-(i alla fall för nikon)

Jag skulle köpa kameran i sverige för att vara säker på att garantin gäller.
 
Sv: Systemkamerakop!

jag skulle skippa kit-objektiven helt och köpa ngt bättre! Jag gillar mitt tamron 28-75/2.8 det är prisvärt! Kostar ca 3300 kr i Sverige, borde vara billigare i Australien!
Annars finns det ju betydligt dyrare (bättre) normalzoomar också, men den jag har tycker jag är en bra start! Min kusin har ett för drygt 10 papp som är helt suveränt...

Mitt absoluta favvo-objektiv är dock ett fast 50mm, Canon har 50/1.8, 50/1.4 och 50/1.2 (det senaste dock svinigt dyrt) men 50/1.8 kostar ca 1000 kr.... VÄLDIGT TREVLIGT som porträttlins enl mig :)

Om du vill ha ett telezoom skulle jag kika på http://www.cyberphoto.se/info.php?article=T70200C

Canons egna motsvarande kostar ca 18.000 så det jag länkade till är väldans prisvärt, ska nog själv köpa till min kamera... om jag vinner på Lotto :angel:

Ang köpa kamera utomlands, jag "har för mig" att om det är köpt utanför EU så är det andra regler som gäller... ?? Jag borde komma ihåg då jag nyss repade min men jag är banne mig senil! Min kamera repades i vart fall för ett fel man har livstids garanti på medans andra fel bara täcks i 2 år... kanske var det så att om kameran är köpt utanför EU tar det hundra år längre att laga? jag fick ju vända mig till en reparatör i Sverige, du kanske måste ha kontakt med Canon i Australia om ngt händer? Och du måste ju själv stå för frakt (rekommenderat) till reparatören tror jag... = smidigare köpa i sverige eller via svensk åf? Men som sagt är osäker om det var precis så....
 
Senast ändrad:
Sv: Systemkamerakop!

Hade jag varit du hade jag kört på en 400D. Hade en sån förut och var helnöjd med den. Det enda negativa är väl att den kan uppfattas som lite plastig, men det var inget jag direkt störde mig på. :)
 
Sv: Systemkamerakop!

Jag skulle helt klart satsa på en Nikon :p Nikonist som är man^^
 
Sv: Systemkamerakop!

Jag har även jag NIKON D40x. Älskar även jag den kameran :D :love:
 
Sv: Systemkamerakop!

Fördelen med Nikon är ju att man t.ex. får en D40 med 18-55 för under 4000:-
Dessutom är Nikons 18-55 ett bra objektiv, till skillnad från canons 18-55 som tyvärr tecknar extremt mjukt.

Prisvärt är vad det är!
 
Sv: Systemkamerakop!

Ja verkligen ! Och kolla bara på D40:ns design :p Kan det blir snyggare? :bow:
 
Sv: Systemkamerakop!

Nikons D-kameror är optikporr.

Nikon-D40-intro-main-2-400.jpg


Sköna att hålla i är de också.
 
Sv: Systemkamerakop!

*KL*

Bara jag som tycker att Nikons menyer är krångliga ? :crazy:
Iochförsig har jag bara provat på lite smått med en kompis D60, men jag det lilla jag provat tycker jag att Canon är enklare & smidigare.
 
Sv: Systemkamerakop!

klart att du ska ta en 400D, jag har en och är SUUUPER NÖJD :D

en kompis ska köpa en 400D i sommar.. för hon verkar digga den hon med ;)
 
Sv: Systemkamerakop!

*KL*

Bara jag som tycker att Nikons menyer är krångliga ? :crazy:
Iochförsig har jag bara provat på lite smått med en kompis D60, men jag det lilla jag provat tycker jag att Canon är enklare & smidigare.

tycker jag med, så därför har jag valt canon.
 
Sv: Systemkamerakop!

Hade jag varit du hade jag kört på en 400D. Hade en sån förut och var helnöjd med den. Det enda negativa är väl att den kan uppfattas som lite plastig, men det var inget jag direkt störde mig på. :)

nog endast jag som inte tycker det. huvudsaken den tar bra bilder, och det gör den ju, så då är man nöjd ;)
 
Sv: Systemkamerakop!

Nikons D-kameror är optikporr.

Nikon-D40-intro-main-2-400.jpg


Sköna att hålla i är de också.

Jag håller med dig fullt ut! Titta bara så snygg den är :love: Och tycker de e super med en så stor display, till skillnad från Canons 350 D :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en 'arbetande' rottis som ar 5 ar. Hon har alltid varit valdigt "vass" och jag har haft "tummen i ogat" pa henne fran dag ett...
2
Svar
25
· Visningar
3 089
Senast: hastflicka
·
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 373
Senast: Inglorion
·
IT & mobiler Jag skulle vilja bli lite bättre med min kära Eos, men har inget särskilt bra objektiv. Har kitobjektivet samt ett teleobjektiv som...
Svar
4
· Visningar
1 173
Senast: Sleepan
·
Övr. Katt Maste fa skriva av mig lite innan jag blir tokig. Kopte tva Maine Coonkatter i varas som nu ar 8 manader. De kastrerades i juni och...
Svar
7
· Visningar
1 152
Senast: aemaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp