Sysselsättning i hagen?

Ela

Trådstartare
Under de böta årstiderna vår och höst, går mina hästar i en uppgrusad hage. Hagen är VÄLDIGT tråkig...
Nu vill jag ha tips på vad man kan hitta på att syssselsätta dem med i hagen!!
(De är flera hästar i hagen i olika åldrar från föl till 15 åring, de har fri tillgång på grovfoder samt ett vindskjul)

Jag skulle vilja hitta på fler saker att sysselsätta dem med så de inte bara står still.... Snälla kom med tips...

Sv: Sysselsättning i hagen?

Hej.
Kanske såga ner nått " lagomstort träd " och lägga i hagen ?.. då har dom juh nått å pilla och bita på :D

det finns ju olika slags lek-bollar:D
man kan ju oxå ta en extra stor aktiveringskula för hundar. polarn hade det till en vävar-häst i boxen, stoor skillnad. det kanske funkar här med:D

Låter litet förmänskligande av hästarna tycker jag. De har fri tillgång på mat och ständig social interaktion ju.
Halvt frilevande vuxna hästar rör sig bara 7-10 % av tiden. Vad skulle de ha för sysselsättningsbehov då menar du? HH

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 175
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 422
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 560
Senast: nexxa
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 857
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka