syskonböcker?!

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

Nån som har tips på nån bok som man kan läsa för det blivande storasyskonet så att man kan hjälpa barnet att "förstå" vad ett lillasyskon kommer att innebära?

Sonen längtar efter att få bli storebror och pratar mycket om hur vi ska sitta och gosa med bebisen, därför vore det lite skönt att få läsa en bok som han förstår lite, så att han inte bara tror på det rosenskimrande :love: .

Sv: syskonböcker?!

Emma och lillebror! :D
*springer upp och kollar författaren :p* av Gunilla Wolde

Över huvud taget så är Emma och Totte-böckerna bra, lagom långa och anpassade för små barn. Tar upp vardagliga situationer: tandläkaren och doktorn, påklädning när man ska gå ut osv.

Sv: syskonböcker?!

"Snart har vi en baby" av Gunilla Hansson

Handlar inte om hur ett barn blir till, utan om vad bäbisen gör i magen i väntan på att komma ut, hur den får mat osv.
Att storebror ska vara hos mormor medans mamma och pappa åker till sjukhuset när bebisen vill komma ut osv.

Dottern gillar den jättemycket!

/Flip-Flop - 8 dagar över tiden :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 443
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar