Syntetsadel i dressyr??

MaRomer

Trådstartare
jag undrar om det är någon som kan hjälpa mig att hitta en sntetsadel i dressyr. storleken ska vara 17" och därför har jag ett stort problem. 16,5" är lite för liten och 17,52 är för stor. vad jag vet finns det inte många sadlar i stl 17" så jag skulle bli tacksam om ni kunde ge mig lite tips om märken osv.

//Malin

sadlarna brukar variera i storlek, 17½ behöver inte alla vara lika stor som en annan 17½:a...så bästa är at åka runt och provsitta i några olika modeller.

Griffin finns i 17 och det gör Wintec med.

Horse Saver är stora i storlekarna så 16,5 skulle du nog passa i utan problem.

Det är väl vanligare att sadlar finns i 16, 17 än i halvstorlekar?! I alla fall så vet jag helt säkert att Wintec och Griffin finns i 17", även Maxam och Horsesaver skulle jag tro. Vet inte om det finns fler syntetsadlar på marknaden faktiskt :crazy:

okej..bra då vet ja lite mer..vet ni några priser på dessa??? wintec ligger vel på 5000:- - 7000:- ny!!??
jag har inte bra erfarenhet av wintc tycker den är låg baktill o det ä det sista ja behöver..

//Malin

Jo, Wintec ligger väl däromkring. Griffin är klassen billigare och Maxam ännu ett snäpp billigare.
Jag har en Wintec allround som jag personligen trvis väldigt bra med, men den passar förstås inte alla hästar och ryttare.
Griffin dressyr har jag provridit i, jag gillade den i övrigt men tyckte att den var lite bred i sitsen. Nu var det en äldre modell, så det kan hända att de nyare är smalare (det är ju trenden hos många andra märken så).

ja har en korsning fjord/nord. 152 cm mkh. mmkt smal o smäcker så ja behöver normal bom eller smalare...tack för hjälpen nu vet ja lite mer vad det finns på marknaden.. :D

Liknande trådar

Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
577
Senast: Oknytt
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 066
Senast: iNHALE
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 019
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025