Synskadad häst?

miniola

Trådstartare
Har starka misstankar om att min ena häst ser dåligt på sitt ena öga. Ganska säker på att hon inte är helt blind, men upplever det som att det blir värre och värre. Hur har ni med liknande problematik gått till väga? Har haft mycket kontakt med veterinärer innan med ögonproblem, misstänker att detta grundar sig i akut keratit/uveit för snart 2 år sedan. Bor i Skåne om det spelar någon roll.
Tips mottages gärna! Hon lider inte, men hade varit bra att säkerställa tänker jag. Kan man testa hemma själv något?

Sätt upp en liten hinderbana i stallgången med några kvastskaft på golvet och halvt upphöjda.

Täck över ett öga i taget och gå över "hinderbanan" och se om det är nån skillnad

Liknande trådar

Hästvård Jag köpte en häst för ca 7 månader sedan, jag märkte redan på provridningen att den hade lite attityd och det sa även säljaren. Jag tror...
2
Svar
20
· Visningar
5 273
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan I familjen har vi tre hästar; mina två + dotterns ponny/sällskapsponnyn (+ en inackordering). Ponnyn i fråga lider av...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 858
Senast: mackan
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 560
Senast: skuggi
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 411
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar