Jag tyckte inte det var det minsta roligt.Det där var humor!
Jag tror inte på tomtar och troll men jag skulle aldrig göra mig rolig över någon som tror på det som en del har gjort i denna tråden.
Trodde faktiskt Buke var bättre än så här.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tyckte inte det var det minsta roligt.Det där var humor!
Oof. Ännu värre.Nej, människa.
Någon välvillig bukefalist som kan skicka mig ett paket blöjor? Jag håller på att kissa på mig.Jag tänker vara välvilligt inställd här. Antar att TS menar att hon vill ha tips på var man kan ha lagt saker? Antar att TS inte på riktigt tror att det finns någon som helst sanning i att det skulle finnas människor med förmågan att "veta" var hon lagt sin julduk.
Right? Right? Right....?
Varning skeptiker, nu kommer ett filosofiskt inlägg:
Jag försöker vara ödmjuk inför sådant som andra människor upplever verkligt även om det låter märkligt. Jag ser iallafall ingen vits att raljera.
Kanske finns det saker vi inte känner till, som är svåra att bevisa, men som faktiskt är på riktigt. Tillexempel någon sorts kollektivt medvetande som det går att "koppla sig in på". Om hela världen är uppbyggd av små små partiklar som med hjälp av matematik får allting att fungera så kanske allt världen hänger ihop på fler sätt än vi kan föreställa oss. Kanske är minnen fysiska och lämnar spår? Kanske kan minnena sökas upp på nytt? Kanske rent av av någon annan än den som först skapade minnet? Som en enorm kollektiv hårddisk.
Världen är ju helt sjukt fantastisk, osannolik och märklig, så det finns antagligen en hel del som vi ännu inte har översikt över.
Det kanske är lika lite mumbojumbo med en kollektiv hårddisk som synska personer kan koppla in sig mot som det här att jag, sittandes på en sten i en svensk skog i realtid kan prata med någon på en strand i Australien med hjälp av en liten maskin och att med samma maskin kunna skicka bilder och text trådlöst genom luften vart som helst i världen. Till och med ut i rymden. Det är ju helt sjukt å ena sidan, och går att förklara å den andra sidan. Men hade du sagt till min farfars far att hans barnbarns barn skulle ha de möjligheterna hade han skrattat åt dig och avfärdat det som en omöjlighet och antagligen stämplat dig som bakom flötet om du starkt hävdade att det var verkligt.
Sånt tycker jag om att filosofera kring :-) och jag tycker att det är synd att så många bara går i baklås och blir dryga och nedlåtande om man försöker diskutera den här typen av frågor. Eller ens kommer i närheten av ämnet.
Det där tycker jag är intressant dvs om saker vi idag ser som övernaturliga/ magi kan förklaras vetebskapligt i framtiden.Nej det är förvisso inte magi.
Det jag ville försöka säga var att sådant vi idag uppfattar som "magi" kanske är verkligt (och fullt vetenskapligt) i en framtid, för att världen kanske visar sig ha fler möjligheter än vi klarar av att utnyttja/upptäcka idag.
Är allt vi inte klarar av att bevisa falskt?
Om någon utlyst en belöning år 1300 för att lösa att man ville kunna prata i realtid med någon som bodde ett par mil bort men inte klarade av att lösa det, vore det då omöjligt?
Du får ha din åsikt, så har jag min.Jag tycker att det är spännande att fundera på vad det egentligen kan innebära att allt hänger ihop och bygger på matematik (Alltså rent vetenskapligt... Atomer och annat smått).
Jag tror på sanndrömmar och föraningar tror vår hjärna är mycket mer än vad som användsMånga är de (oförstörda) barn som sett saker som kommer att hända. ...och som har hänt.
Nej det är förvisso inte magi.
Det jag ville försöka säga var att sådant vi idag uppfattar som "magi" kanske är verkligt (och fullt vetenskapligt) i en framtid, för att världen kanske visar sig ha fler möjligheter än vi klarar av att utnyttja/upptäcka idag.
Om någon utlyst en belöning år 1300 för att lösa att man ville kunna prata i realtid med någon som bodde ett par mil bort men inte klarade av att lösa det, vore det då omöjligt?
Du får ha din åsikt, så har jag min.Jag tycker att det är spännande att fundera på vad det egentligen kan innebära att allt hänger ihop och bygger på matematik (Alltså rent vetenskapligt... Atomer och annat smått).
Jag tror på sanndrömmar och föraningar tror vår hjärna är mycket mer än vad som används
Nej det är förvisso inte magi.
Jamen förlåt att jag inte vetDet finns alldeles utmärkta - helt gratis, fritt tillgängliga - föreläsningar, kurser och texter i bland annat neurobiologi på internet. Du kan ju börja med att sätta dig in i vad vi faktiskt vet redan, innan du börjar hitta på vad vi inte vet.
Jamen förlåt att jag inte vet![]()
Fast resonemanget du för har noll och nada med vetenskap eller matematik att göra.Jag tycker att det är spännande att fundera på vad det egentligen kan innebära att allt hänger ihop och bygger på matematik (Alltså rent vetenskapligt... Atomer och annat smått).
Om något existerar, fungerar, omän obegripligt, så är det ju inte "övernaturligt". Existerar nåt så är det naturligt. Så ordet "övernaturligt" är väl en omöjlighet i sig...? Tänker jag.Mobil radiokommunikation är ingen övernaturlig företeelse som vissa utvalda magiker plötsligt lärt sig bemästra.
Det har krävts dekader av stenhårt ingenjörsarbete och vetenskaplig kunskapsbyggnad för att komma dit vi är idag. Matematiska framsteg från grundläggande samband.
Jag förstår inte alls liknelsen.
Men visst , synska personer med kollektiva minnen kanske finns. Genom tusentals år har ingen lyckats påvisa sådan förmåga, trots vidlyftiga utlovade belöningar., och försök. Så det är väldigt osannolikt att det är sant.