Synpunkter på stam

M

Maria23

Är intr. av ett hingstföl för framtida tävling - både hopp och dressyr.
Vad tycker ni om hans stam: Pascal - Trofe´- Silvan - Ceylon.

Sv: Synpunkter på stam

Pascals avkommor har mest varit framgångsrika i dressyr. Trofé har ju som tidigare diskuterats här blivit sänkt till C, men hans avkommor är ju också mera åt dressyrhållet. Silvan tävlade själv svår dressyr, men den enda tävlande avkomman till honom som jag känner till är Falleur som tävlade dressyr upp till PS. Ceylon var far till Silvan, så det är kanske ett missförstånd att han skulle vara mormorsmorfar, eller så är mormorsmor inavlad?

Ooops...nu skrev jag ju fel.
Det stämmer det du påpekade. Ceylon är ju far till Silvan. Mormorsfar kommer jag tyvärr inte ihåg vem det var.

Jag förstod vad du menade :)

Och jag glömde att skriva att slutsatsen man kan dra av hästens stam är att den bör ha anlag för dressyr. Men sånt kan man ju förstås inte läsa ut på bara en stam ;)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 072
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka