Synpunkter på nya sadeln (bild) Vad heter modelen??

Trocadero_lover

Trådstartare
Nu hoppas jag att det äntligen ska bli bra..det här är 4e sadeln på de 3 år som jag har haft honom!
Vi hade med han och provade ut den i hästaffären, trevliga och hjälpsamma människor!
Det blev en henri de rivel, brun, 17 M, flatback?, hoppsadel... Jätte snygg och passade pållen jätte bra! provade 2 st wintec, 1 appaloosa (ville ha men den satt inte perfekt), 1 Frank baines... men denna sadeln satt fint. 9000:- gav vi för den...(splitter ny) och jag är så glad! Slippa oroa sig hela tiden. vet någon vad detta är för model?! kommer inte ihåg va hon sa...hum.. :angel: Här är den iaf: http://www.lunarstorm.se/Goldika/kollage/58
den ser bättre ut i verkligheten, men va tycks? någon som vet om de finns sadelgjord,stigläder,träns m.m i HDR?

Senast ändrad:
Sv: Synpunkter på nya sadeln (bild) Vad heter modelen??

Snygg! Lyckos dej som har hittat en passande sadel!

Närmare bild på märkningen?

Modellen heter Lutetia. Har aldrig sett annan utrustning från HdR, men ur färgsynspkt så borde Prestiges och Pessoas grejer matcha!

Nej!! det är inte lutetia...hittade denna bilden på en engelsk sida. tror nu att den heter pigmalion...ska lägga in bild...

står det inte på garantin vilken modell?

Är det du som hade problem med en glappande sadel??
Du med den jättesöta hästen?

Grattis till din nya sadel. Jag tycker den ser fin ut. Har ingen erfarenhet av Henri de Rivel dock. Men det blir säkert jättebra!
Lycka till! :)

Ja...de e de antagligen. Har haft jätte tråkiga problem :( med en massa sadlar...4e sadeln är detta nu så jag bönar och ber för att det inte ska bli mer problem... :eek:

Tack för de;=) Han är otroligt charmig!! :love:

Får vi problem med sadeln i framtiden så ska vi komma tillbaka med den... så jag antar att man kan få hjälp om 10 år också i princip:)

Liknande trådar

Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel till min häst. Det ska gärna vara en 18" sadel och i nuläget vill jag helst inte lägga mer en ca 10 000...
Svar
17
· Visningar
2 437
Senast: fiaskrutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka