Symtom på allergi

Mixoman

Trådstartare
Har sökt lite på nätet och fått de svar jag inte ville ha men frågar här också. Är det vanligt att allergi mot hund "bara" visar sig som snuva/rinnande näsa och inte mer än så? Ett ständigt snörvlande barn och häromdagen började vi prata om varför hon "aldrig blir av med sin förkylning" men i samma ögonblick slog det mig att det kunde vara allergi mot hund. Inte tänkt på det innan, hunden har ju "alltid" varit här och så vidare.
Det här känns inget kul alls.

Sv: Symtom på allergi

Det kan det nog visst vara, allegier kan ju uttrycka sig på många olika sätt på olika personer.

Ja, "bara" snuva kan vara allergi.
Men jag tycker inte du ska ta ut något i förskott, min grabb brukar ha ganska långdragen vårsnuva utan att ha allergi! :)

Tack. Det får nog bli ett pricktest trots allt så får vi se sen.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 689
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 744
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 837
Hundavel & Ras När jag läser detta undrar jag varför den överhuvudtaget är tillåten att äga som privatperson kan ju inte vara någon privatperson som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 516
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar