Symptom,Hjärnskakning/hjärnblödning

Nougat

Trådstartare
Hejsan!, oturen håller i sig för mig och min donna :cry:

Idag fick vi åka till vet.kliniken efter att hon slog i huvudet i dörrkarmen i lördags, avvaktade igår och bokade tid idag. var där vid kl. 14.00, de fick klippa halva pannlugen, samt tvätta mkt, såret kår som i en halvbåge mellan öronen, i mitten av pannan, inte så djupt men är som om hon har skalperat sig.

Vet. sa att jag skulle hålla koll på henne nu de närmaste 14 dagarna och bara låta henne vila, för hon kan ha råkat få en hjärnskakning/hjärnblödning, hon är öm runt såret, och en bit längre ner.

Vet någon vilka tecken man kan hålla utsik efter om det är någon hjärnskada?, just nu mår hon ok, äter, kissar,bajsar och dricker, samt vinglar inte och står bra på alla 4 benen.

Ska givetvis ha koll på såret och tempa henne.

Tacksam för svar!

Sv: Symptom,Hjärnskakning/hjärnblödning

Hej! Hur har det gått för er? För min häst har gjort samma sak men har fått balans och koordinationsproblem, detta hände förra veckan!

Hoppas du ser det här och vill svara!
:-)

Sv: Symptom,Hjärnskakning/hjärnblödning

Hej! :laugh:

Min tant fick inga som helst problem med balans eller liknande, lät henne vila i hagen i 2 v. och hade koll på temp. och såret dagligen, efter de 2 v. satte jag igång henne försiktigt, hon är helt frisk och är dräktig nu :)

Lycka till med din häst! :)

Mvh

Liknande trådar

K
Islandshäst Det började i torsdags då jag upptäckte ett ca 3 cm långt sår (såg ut som ett skavsår i princip) på min hästs läppar, båda sidorna...
Svar
5
· Visningar
4 332
Senast: ettben
·
Hästvård Va trött jag blir... Det är så jobbigt när det händer ens hästar något och man inte vet vad det är och olika personer säger olika...
Svar
10
· Visningar
1 404
Senast: Pinkilly
·
Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 973
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• tämja halvvuxna katter
  • Akvarietråden V