Sykunniga: Ändra storlek på mönster?

pastejja

Trådstartare
Jag har hittat ett mönster som jag tycker ser riktigt spännande och vill sy. Problemet är att jag är större än mönstret, hyfsat avancerat designermönster.. Är det möjligt att klara det om man inte är mönsterkonstruktör eller är det lättare om jag bara tar mig i kragen och gå ner i vikt ;).
Länk till mönstret:
hittar du här
 
Sv: Sykunniga: Ändra storlek på mönster?

Ibland är det lättare att gå ner i vikt än att ändra ett mönster ;)

I kommersiella mönster brukar det stå hur man kan skala up och ner dem, men i det här fallet handlar det nog om trial and error. Köp massa lakansväv och sy toiler till du vet hur du ska skala det (eller ring närmsta designskola och be om ett specialarbete).

För övrig älskar jag den jackan och kommer definitivt sy mig en egen :love:
 
Sv: Sykunniga: Ändra storlek på mönster?

:love::love::love: I löööve AmcQ Tyvärr är det svårt att skala upp den typen av mönster så jag håller med Sassy om att det är lakansväv och testa som gäller. Jag själv känner ett starkt behov av att leta efter tyg ny för jag vill med ha en :love::love:
 
Sv: Sykunniga: Ändra storlek på mönster?

Tack för era ärliga svar. Jag håller på att gå ner i vikt, men det är några kilo som ska bort och det tar en stund. Kanske att jag ska ha som mål att sy denna när jag kommit i mål? Annars är det ett bra tips att försöka förstora med hjälp av lakansväv.. Kanske att värt ett försök, om inte annat så blir det min egen variant ;). Behöver troligen införskaffa en provdocka först.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 424
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 708
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 718
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp