Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som rubriken lyder, vad är syftet med skärmen på ridhjälmarna? Är det något mer syfte än att skydda mot sol och så? Tänker på de vanliga ridhjälmarna där skärmen är hård.
Är rent av nyfiken
finns väl ingen hjälm som gör att man ser "snygg" ut...?
Köpte en Lamicell Transformer och den skärmen hjälper inte ett smack så den tog jag bort. Den är lös, nämligen! Sitter med ett par piggar bara så att den skulle skydda mot något alls tvivlar jag starkt på. Nu kan jag tycka att det var bra att den gick att ta bort så min pannlampa satt bättre. Utseendemässigt bryr jag mig inte ett smack...finns väl ingen hjälm som gör att man ser "snygg" ut...?
Beror väl på hur man ser ut utan hjälm? I mitt fall är det lika illa vilket som.
Stämmer bra det, annars hade jag nog krossat näsan eller benet under ögat. Flata stenar är också hårda.Jag har även hört någon stans att skärmen är till för att skydda ansiktet om man landar med det nedåt om man ramlar av... Alltså att skärmen ska nudda marken innan ansiktet och på så vis dämpa smällen Vet inte hur det funkar i praktiken och om det stämmer dock