Sy ute-saccosäck

Svartfot

Trådstartare
Jag vill sy fyra st saccosäckar, för utomhusbruk, att ha på den ena balkongen.

Vart kan man hitta kulorna att ha i och vad ska jag använda för tyg? Tyget bör vara vattentätt eller i alla fall vattenavvisande men fortfarande vara skönt att sitta på. Någon som har några idéer?

Sv: Sy ute-saccosäck

www.bean-bag.se

De tillverkar och säljer hundbäddar och sittkuddar men de säljer även enbart fyllning om man vill ha det :)

Relativt nära för dig som finns i Sthlm :)

Är det blött eller fuktigt på balkongen? Trevligare tyger är markis- eller kapellväv som tål vatten bra. Om man vill vara säker på att inte få in vatten i fyllningen skulle jag tejpa sömmarna, iaf de som är på ovansidan.

kl

Tack för tipsen!

Balkongen är inte jätte fuktig man jag antar att tejpade sömmar (hur man nu gör det) är att föredra om de skall överleva.
Suveränt med en återförsäljare som säljer större patier med kulor! Jag skall även spana på second hand för att se om jag hittar några gamla säckar där.

jag köpte en utekudde på nätet som inte var så dyr. tänkte sy en själv först men denna hade bra pris och jag slapp krångel med att köpa kulor och sånt. kolla på www.bautakudde.se, kanske det passar dig med?:)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 613
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 190
Senast: MML
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar