Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bakom varje hög ligger dessutom en lika stor hög.
Nu har jag i alla fall gjort av med en liten tygbit. Dottern valde ut det här tyget för evigheter sedan till ett förkläde. Nu har jag äntligen fått tummen ur och sytt det.
Det kanske skulle ha gjort sig med ett litet broderi på det också.
Nu har jag i alla fall gjort av med en liten tygbit. Dottern valde ut det här tyget för evigheter sedan till ett förkläde. Nu har jag äntligen fått tummen ur och sytt det.
Det kanske skulle ha gjort sig med ett litet broderi på det också.
Är du uppåt mot Kristianstad, så ta ett besök på Gittes stuvkälla/tygkälla, där finns ALLT i tygväg känns det som Själv impulsshoppade jag 3 meter mönstrad jättehärlig trikå/stretchtyg som jag ska sy klänning och ev tröja av. Nån gång... Jag har ju "bara" 7 plastbackar med tyg redan som också till hör "jag ska nån gång" kategorin...Det är också acceptabelt - bara vi får se resultatet sen!
Har du några favorittips på tygfyndsställen?
(Jag handlar nästan enbart på Stoff & Stil, helt enkelt för att jag vet för lite om tyg för att kunna köpa något jag bara ser på bild... )
Är du uppåt mot Kristianstad, så ta ett besök på Gittes stuvkälla/tygkälla, där finns ALLT i tygväg känns det som Själv impulsshoppade jag 3 meter mönstrad jättehärlig trikå/stretchtyg som jag ska sy klänning och ev tröja av. Nån gång... Jag har ju "bara" 7 plastbackar med tyg redan som också till hör "jag ska nån gång" kategorin...
Blivande klänning och top...
(det är en rulle 25 m vitt tyg från Ikea uppepå lådorna, det kostade ju BARA 9 kr metern... )
Och nån gång kanske jag även ska ta tag i alla ofärdiga broderier
Tack! Älskar att sy korsetter, det är så mycket roligare än vanliga kläderBroderierna ska du ta itu med nu-nu-nu!
Och jag börjar inse att jag verkligen ligger i lä med mitt lilla syhörn...
Fräckt tyg! Noterar shoppingtipset också.
Och fräck korsett! Har absolut ingen användning för en fortfarande, men efter jag sett avsnittet av GBSB där de syr såna så blev jag nyfiken på att prova nån gång.
Tack! Älskar att sy korsetter, det är så mycket roligare än vanliga kläder
Ehmm, ja min syhörna hade nog kunnat bli lite mindre...
Hela byrån är full med sömnadsgrejer, trådar, tillbehör till korsetterna, verktyg (saxar, tänger måttband mm)
Och jag har fått köpa två st 2x2 kallaxhyllor till för att kunna flytta över en "ruta" sömnads/mönsterböcker till en ruta i den samt ha lite extra utrymme ifall ifall det blir mer... Jag är imponerad över att jag får plats i en 1a
Stämmer bra detÄr det lila Malm-byrå?? För isåfall har jag en likadan!
Har tv:n på den, men en av lådorna är proppfull med garner, virknålar och stickor...
Haha, du ska vara jäkligt imponerad av att jag sydde upp två par gardiner igår efter att symaskinen stått oanvänd i 4-5år!
Förresten saknar jag rätt pressarfot, så det så (och nej jag har inte alls kikat in i den här tråden tidigare )
Jag har broderat:
Blomsterkorgen från mönstret gick bra.
Den andra blomman tyckte jag såg lättare ut... För lätt, kanske...'
Det var ju inte så det skulle se ut...
Hittade en annan youtubefilm för broderi för hand istället och gjorde denna:
Ganska nöjd faktiskt
Nja, jag har sytt lite åt fel håll, kan man säga. Och kände att det var säkrare att lägga ifrån mig arbetet, annars hade jag nog haft sönder det...Skulle den inte se ut så? Den är väl bara inte klar? Eller?
Wow, vilken ros! Det där... är inte korsstygn, va?
(Hm... Undrar om den går att anpassa till symaskin... )
Nja, jag har sytt lite åt fel håll, kan man säga. Och kände att det var säkrare att lägga ifrån mig arbetet, annars hade jag nog haft sönder det...
Jämför
med
Jag började alltså "bladet" åt fel () håll
Tack
Rosen är satin stitch - nämnde inte du att du gjort det med maskinen?
Här är videon, ifall det hjälper:
Jag ritade ett eget "mönster".
Det var roligt, så det blir nog flera sådana projekt. Speciellt eftersom jag har massa röda, lila och rosa nyanser att sy med...
Aha... Så bladet är typ två "hål" åt sidan mot för där det borde vara?
Fast du... Det ska va så!
Jo, satin stitch har jag gjort!
Jag tyckte det var skitsvårt.
Kan vara kul att prova igen dock - med lite modifierat mönster misstänker jag.
Det är rätta takter, visa det där garnet vem som är boss!
Dessutom, med dina egna mönster så finns det ingen som säger "nu gjorde du allt fel ", har jag märkt.
Hrmpf... mummel mummel, mutter... ska vara så ... mummel mummel...
Ja, nu ska det i alla fall vara så - för jag repar minsann inte upp så fina korsstygn
Tror att det nog är lättare för hand (= det går inte så fort, och man har inte en maskin som man måste hinna med...) men det är nog inte omöjligt - om man vill... (jag tror jag håller mig till att sy för hand)
Go for it!
Va? modeifieliera?? Min ros?
Å andra sidan är det svårare att kopiera sina egna mönster, kanske... Fast det är ju charmigt det med