• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Terran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 4 819
Sv: sy själv

Hittade två böcker till i bokhyllan:
Packing´in on Mules and Horses
Horseman´s scrapbook

Kan inte dom som sytt/gjort grejjer själv sätta in lite bilder så man får se!?! :bump: Jag kan försöka fixa lite bilder själv men ajg vill se alla andras också!

jag glömde ju bort min riddarutrustning! sydde den i höstas inför en uppvisning! är helnöjd med den, första gången jag sytt något så stort helt själv! :)

Funderar på att försöka mig på att sy ett fleecetäcke till pålle. Det ska vara mörkblått med någon snygg bandkant och ha halvhals med bra knäppning (gärna både kardborre och tryckknappar) och sedan ska det broderas med hans namn, men broderandet lämnar jag nog in täcket till proffs för att få fixat.

Anledningen till att jag vill sy är att jag inte hittar någon snygg modell att köpa. Min häst är lite knasig i storleken, han är bred över bogarna men inte så hög i manken så alla täcken ser stora ut på honom, men mindre storlekar blir för små i bogen.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
259
Senast: Rosett
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 390
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
732
Senast: Hajfisk
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 003
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • FÅRtråden
  • Bråkande hundar