Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har sytt ett sadel överdrag med namn på båda sidor. Jag tog en fleece filt och la den på sadeln. Sen klippte jag ut ca 10 cm större än vad sadeln va och sen sydde ja typ en ränna runt hela och trädde i elastiskt band igenom och sen var de klart :-).
Jag tog en vojlock som mall och klippte ut ca 20 cm större än vojlocken så att man inte behöver kränga. Sydde en ränna, i med resårband, klart.
Namn broderade jag med en broderande symaskin, det blev smått o inte särskilt snyggt, men det var för att jag skulle prova i syslöjden på den tiden!
Jag vet inte om brodyren som är för t ex schabrak blir "för mycket" men bäst är nog att prata med någon som gör sånt, om du inte har tänkt brodera själv på nåt vis.
Jag har oxå gjort som en vojlock men lite större fast sen så klipper jag en bit som är lika stor som bakvalvet på den biten jag innan klippte och syr fast bak så det går runt bakvalvet på sadeln. Därefter syr jag en kanal runt hela där jag trär i ett gummiband. Då sitter det snyggt på.
Hästnyheter På grund av personalbrist finns det inte längre jourveterinärer i fyra kommuner på Höglandet under kvällar, nätter och helger.
Något som...
Hundavel & Ras Nej det gör jag inte. Jag har sett många med allergi så det är väl delvis min personliga uppfattning, jag skrev för övrigt ”precis som...