sy om "skitsele"

Sv: sy om "skitsele"

Jag tror pappa tog till kniven. :)
Tänkte sprätta dem först, men då skulle bara delen där skygglapparna suttit blivit "tunnare", sp han skar bara bort dem..
tror han skar av en "ögla" i farten, men den sydde han fast igen. :)

Skulle väl bara lagt i lite färg så det inte syns att de är bortplockade, men du vet hur det blir när man ska.. sen.. :)

Okej. Ska kika på det när selen kommer :) Annar får man väl lämna in den till lädernissen här i byn så får han ta bort dom.

Ja jag vet hur det är, äsch ska bara först innan jag gör klart det. Jag gör det, kanske, senare :angel:
Och så vips gör man inte det på nåra veckor..

Kom förresten på en sak till när jag såg bilderna. Vad ska jag ha för bett på honom?

som fjunet sa! det han trivs på!
Min blir så stark ibland med vagnen så jag har postkandaret så man kan variera lite! har kört honom på pelham oxå innan jag fick detta. :)
Men nu börjar han bli så trygg i vagnen så jag kör med tränsbett ibland. :)

Jag tänker testa ett rakt Mullen Mouth tränsbett med fasta ringar på min, funkar inte det så kör vi med det vanliga tredelade fullcheck.
Jag anser mig inte behöva något skarpt eftersom min häst lyssnar så bra på vanliga bett, men hade jag haft en häst som gärna ligger på eller blir lite för framåt så hade jag nog använt ett något skarpare vid körning för säkerhets skull.

Men som sagt, använd det som hästen gillar och som fungerar bäst för er.
Kika i munnen på hästen och se hur den ser ut. Min häst har tjock tunga och köttiga läppar = mycket hudveck och sånt i munnen :p Alltså ganska liten plats för bettet. Hon behöver ha ett smalt bett som inte ligger och trycker på tungan (tredelat med liten oval mittdel eller mullenmouth)

Senast ändrad av en moderator:

Ni är så snälla och svarar så fort på alla frågor jag har så jag fortsätter.....

Jag har som sagt bestämt mig för en equilexsele men har fortfarande lite bekymmer med storleken. Däckeldelen verkar var storlek ponny (och nu är han tjock!), bröstan däremot verkar är storlek cob. Hur gör jag då?:confused:

Åter igen tack för alla svar:bow:

vet inte rikigtgt..
tänkte bara inflika att jag tycker draglinorna på min(cob...) är i kortaste laget. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 489
Senast: ako
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 866
Senast: Lhas
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
  • Artikel Artikel
Dagbok jag vill bara ha det samlat nånstans, utan att behöva sitta och bläddra i facebookflödet. Idag är det köksregionen som ska få en...
Svar
2
· Visningar
533
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.