bettysmatte
Trådstartare
Brukar man göra det? Min häst var bremsad, men hon reagerade definitvt ändå.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har jag inte varit med om, dom få ggr jag vart med om det har hästen fått lugnande/bedövande först. Hade nog inte tillåtit det på min häst då det faktiskt gör hyfsat ont att sy.Brukar man göra det? Min häst var bremsad, men hon reagerade definitvt ändå.
Inte ens lokalbedövning?Brukar man göra det? Min häst var bremsad, men hon reagerade definitvt ändå.
Är det ett par stygn så gör det lika ont som bedövningen. Så mina får bli sydda utan bedövning. Även jag själv avböjer bedövning om det bara är ett par stygn som ska sys.Brukar man göra det? Min häst var bremsad, men hon reagerade definitvt ändå.
Lokalbedövning i fotsulan o tandkött göt djävulusiskt ont mycket ondare än behandlingen, borra, sy, skära etc.Bedövning gör lika ont som två till tre stygn utan bedövning. I alla fall på mig själv.
Med vänlig hälsning Pudlan
Lokalbedövning i fotsulan o tandkött göt djävulusiskt ont mycket ondare än behandlingen, borra, sy, skära etc.
Tycker jag verkligen inte det gör. Är väl uppenbarligen högst individuellt. Bedövningssprutorna jag fått har faktiskt inte ens känts av mer än ett litet litet stick. Däremot nål och tråden och när dom drar och syr gör djävulskt ont tycker jag. Liksom en nål som sticker ner i såret och upp i kanterna igen på andra sidan, ryser bara jag tänker på det.Bedövning gör lika ont som två till tre stygn utan bedövning. I alla fall på mig själv.
Med vänlig hälsning Pudlan
Tycker med att lokalbedövning bör kunna ges, förstår dock att inte lugnande ges i en sådan situation.Kan avslöja att besöket resulterade i noll och ingenting. Misstanke om att hästen fått i sig giftig växt. Pratade med Hbg och distriktare och bestämde att distriktare skulle komma ut för magsköljning, sondning med paraffinolja och ev dropp. Hon började med att försöka sätta dropp. Det var här kanylen syddes fast. Droppet fick vi upp ca 1 meter ovanför hästen, men det rann inte ändå. Efter den grova nålen och permanentkanylen i halsen samarbetade inte hästen med sondningen heller, och hästen blev således inte behandlad alls. Eftersom det fanns fara för hjärtpåverkan av giftet så gavs tyvärr inget lugnande. Men någon slags lokalbedövning borde man väl kunna ge om man vet att man ska göra en/flera smärtsamma moment?
Nej, jag förstår också att hon inte ville ge lugnande. Däremot var nog droppet det minst viktiga, och också det mest smärtsamma, så det kanske hade varit bra att lägga det sist/skippat det helt. Nu blev ju tack och lov inte hästen sjuk ändå (vi vet ju inte hur mycket hon hade fått i sig och när), men det var en orolig natt mellan midsommarafton och midsommardagen... Och det blev dyyyyyyrt...Tycker med att lokalbedövning bör kunna ges, förstår dock att inte lugnande ges i en sådan situation.