Sy egna täcken?

L

linabergmer

Jag har funderat på att sy mitt egna täcke..
Är det någon som har ngt bra mönster på det? O vad man ska använda för typ! Tacksam för all hjälp o info jag kan få!

Jag använde ett gammalt täcke som mall. Köpte ett tyg med bla ull i. Jag använde hästen som provdocka för att få rätt form över rygg, rumpa och bog. Sedan sydde jag i foder av samma tyg över gumpen. Ville få mer värme där.
// Linda

jag provade att sy ett fleece täcke när jag var yngre, var inte särskilt lyckat! Dessutom kostade ju tyget nästan lika mkt som att köpa ett färdigt, pluss all jobben med det.... :smirk:

Men är man väldigt duktig och vill ha ett helt speciellt täcke som inte finns at köpa, så kan man ju försöka! :)

Köp "Make your own horse clothing" av Jean Perry, ISBN 0-85131-383-3. Den finns på Hästbokhandeln eller så kan du beställa den på någon annan bokhandel.
Han har även skrivit "Make your own horse equipment" ISBN 0-85131-393-0.

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 029
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
596
Senast: morgaine
·
Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga...
2
Svar
26
· Visningar
1 364
Senast: ako
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka