SWR Summershow!

Sv: SWR Summershow!

Nej,vad tråkigt..:(
Vad är det då?

Ja, det är ju lite trist specc. eftersom det va sm kvalande också.. men det viktigaste är att de blir bra snart !!
Han fick korsförlamning sönd. kväll. även om han rör sig hyfsat ok nu så är liksom musklerna sönder + att han fick smärtstillande med karens.
Vad har hänt med din tjej då?

Ja, det är ju lite trist specc. eftersom det va sm kvalande också.. men det viktigaste är att de blir bra snart !!
Han fick korsförlamning sönd. kväll. även om han rör sig hyfsat ok nu så är liksom musklerna sönder + att han fick smärtstillande med karens.
Vad har hänt med din tjej då?

Ja precis, skulle också kvalat till SM och i och med att det är så få SM-kval i den här delen av landet så vet jag inte om det blir något SM för vår del i år...
Men som sagt, huvudsaken är att dem blir bra! :)
Vet inte vad det är med henne, veterinären vet inte heller men hon har haft feber som kommer och går, snorig och hostig. Fick penicillin häromdagen men dagen därpå var hon jätte vinglig så vi får se hur det blir... Hade ingen feber igår iallafall *peppar peppar*.
Får se hur det blir, hoppas hon blir frisk till chappen iallafall!

Ja precis, skulle också kvalat till SM och i och med att det är så få SM-kval i den här delen av landet så vet jag inte om det blir något SM för vår del i år...
Men som sagt, huvudsaken är att dem blir bra! :)
Vet inte vad det är med henne, veterinären vet inte heller men hon har haft feber som kommer och går, snorig och hostig. Fick penicillin häromdagen men dagen därpå var hon jätte vinglig så vi får se hur det blir... Hade ingen feber igår iallafall *peppar peppar*.
Får se hur det blir, hoppas hon blir frisk till chappen iallafall!

Sm:et är lite ostadigt även för vår del.
Tråkigt när man inte kan få veta vad det är, trist. Men lycka till iallafall !!! :);)

Jag red: AQHA Western Horsemanship, var visserligen ensam i den klassen, men det var så nära perfekt man kan komma... :) Så UNDERBART!!!!!!!
Sen red jag wras cuttingen och blev 4:a, vilken var helt OK, det var ju bara USA tränade hästar eller tränare framför.
Sen red jag Freestyle Reining, och Junior gick FANTASTISKT!!!! jag vann :) Dessutom så hade jag döpt nummret till : Emilie Like you´ve never seen her before :) jag var sminkad (hör och häpna) utsläppt hår (är det nån som har bytt personlighet på mig) och balklänning :)
hehehe, förutom att den höll på att trilla av i halva programmet :)
Sen red jag western riding och Junior var superduktig! Men tyvärr blev jag bara tvåa, för mamma red den bästa western riding hon nånsin har ridit och hon var jättelycklig :)

/Emmi

Be veterinären ta blodprov och testa för ehrlichios, en fästingsjukdom (det heter nåt annat numera men jag kommer inte ihåg vad) min häst fick den förra sommaren och symptomen var just plötslig jättehög feber (42°) och tjockt snor, liknande början på kvarka. Dom blir visserligen bättre även utan behandling men det kan ge en hel del men senare i livet om man har otur.

Jag red: AQHA Western Horsemanship, var visserligen ensam i den klassen, men det var så nära perfekt man kan komma... :) Så UNDERBART!!!!!!!
Sen red jag wras cuttingen och blev 4:a, vilken var helt OK, det var ju bara USA tränade hästar eller tränare framför.
Sen red jag Freestyle Reining, och Junior gick FANTASTISKT!!!! jag vann :) Dessutom så hade jag döpt nummret till : Emilie Like you´ve never seen her before :) jag var sminkad (hör och häpna) utsläppt hår (är det nån som har bytt personlighet på mig) och balklänning :)
hehehe, förutom att den höll på att trilla av i halva programmet :)
Sen red jag western riding och Junior var superduktig! Men tyvärr blev jag bara tvåa, för mamma red den bästa western riding hon nånsin har ridit och hon var jättelycklig :)

/Emmi

Underbart! Grattis! :bow:

Be veterinären ta blodprov och testa för ehrlichios, en fästingsjukdom (det heter nåt annat numera men jag kommer inte ihåg vad) min häst fick den förra sommaren och symptomen var just plötslig jättehög feber (42°) och tjockt snor, liknande början på kvarka. Dom blir visserligen bättre även utan behandling men det kan ge en hel del men senare i livet om man har otur.

Anaplastmos, ett enkelt blodprov! men man ska ta det så fort som möjligt när hästen fortfarande har feber! Men det borde väl veterinären tänkt på.....

Så hette det ja, känner ju igen det när du säger det!
Jo man tycker ju att veterinären borde tänkt på det, och hästen kanske redan är testad, men tyckte ändå att det var värt att nämna eftersom det är enkelt att testa för och det finns ju bra behandling. Bättre en frisk häst med ett blodprov för mycket än en sjuk häst med ett för lite, så att säga... :)

Senast ändrad av en moderator:

Var där en stund varje dag, mest förvånad blev jag över att det inte var några anmälda till varken barrel race eller pole bending...

Tyckte det var en bra och trevlig tävling :)

Malin

jag var också där en liten stund varje dag.
På fredagen ställde jag ut min ettåring i Showmanship at Halter och även fast han va lite brötig så vann vi :D (terrence var överlycklig i speakerbåset)
Red även Open-reining på araben och blev 2a, skitnöjd verkligen.

På lördagen red jag youth-reiningen och blev 3a, nöjd med den ritten med, (fast det är illa när det är större konkurrens i youthklasserna än i open, haha). Red Team sorting cupen och laget låg på andra plats till söndagen då vi hamnade på femte.

Gick även in på lördagen och skolade i Versatile horse.

C-reiningen gick skitdåligt. Open-reiningen kändes helt fantastisk för min del förutom spinnen som aldrig funkar på tävling... men så var det det här med att rida rätt mönster som inte är min starka sida, började med att spinna till höger i mönster nr 8:angel:

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 620
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
969
Senast: Tora
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 236
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 039
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30