SWITCH POUR ON till digivande sto

S

sessna

Ja kan man använda switch på digivande ston? Kan man använda det på fölen? Vad använder man annars på stona?
 
Sv: SWITCH POUR ON till digivande sto

jag brukar använda matolja det brukar funka bra och det är ju inte giftigt för fölet ;)
 
Sv: SWITCH POUR ON till digivande sto

snuttis_linsan skrev:
jag brukar använda matolja det brukar funka bra och det är ju inte giftigt för fölet ;)


Vad har det för effekt mot flugor och mygg??

Håller de sig borta. Jag har ett dräktigt sto så jag undrar också!
 
Sv: SWITCH POUR ON till digivande sto

man ska inte använda det på känsliga, dräktiga eller digivande hästar.
jag räknar föl som känsliga :)

vi köpte ett annat flugmedel, vet inte riktigt vad det hette (kan kolla upp) men det stod "går utmärkt att använda på hästar som har känsligt skin och även hästar inom aveln och föl/unghästar."
och det funkade jättebra! (jag har en arab med känsligt skin)
 
Sv: SWITCH POUR ON till digivande sto

fick höra det av en kompis men jag tycker det funkar bra :)
 
Sv: SWITCH POUR ON till digivande sto

Om du ska använda olja om du fått tips om så tänk på att olja+ stekande sol inte är så bra för huden.. Det kan "koka".
 
Sv: SWITCH POUR ON till digivande sto

Antiqua skrev:
Om du ska använda olja om du fått tips om så tänk på att olja+ stekande sol inte är så bra för huden.. Det kan "koka".

Tänkte precis på detsamma. Det blir ju en blistrande effekt.

AM
 
Sv: SWITCH POUR ON till digivande sto

jag har använt det på mina hästar som är jättekänsliga mot mygg och insäkter.
men jag tyckte inte att det hjälpte alls! helt bortkastade pengar!
 
Sv: SWITCH POUR ON till digivande sto

squarepants skrev:
man ska inte använda det på känsliga, dräktiga eller digivande hästar.
jag räknar föl som känsliga :)

vi köpte ett annat flugmedel, vet inte riktigt vad det hette (kan kolla upp) men det stod "går utmärkt att använda på hästar som har känsligt skin och även hästar inom aveln och föl/unghästar."
och det funkade jättebra! (jag har en arab med känsligt skin)

Switch kan visst användas på digivande och dräktiga ston! Tillverkaren själv uppger dessutom den informationen (iaf 2003). Däremot ska man prova på liten fläck först på tunnhudade och känsliga hästar.

Min valack är hyperkänslig och tunnhudad men tål Switch utmärkt. Och jag har switchat både dräktigt sto, digivande sto samt föl utan problem (det var då jag kollade med tillverkaren vad det var 'godkänt för', så anger de annat nu så har de ändrat sen 2003).

Däremot håller jag med om att effekten inte är sådär lysande, men det verkar vara individberoende, haft en häst som blev HELT fri från besvärande mygg & knott när han var switchad, medan hagpolaren åts upp?

Jag kombinerar Switch med Zorroy flugmedel samt skillingaryds hästsalva på juvret. Och installning när bromsjävlarna är på G..
 
Sv: SWITCH POUR ON till digivande sto

Jeg har brukt Switch på drektig og diegivende sto! No problem.
Har også brukt Switch på føll. No problem.
 
Sv: SWITCH POUR ON till digivande sto

Jag kombinerar Switch med Zorroy flugmedel samt skillingaryds hästsalva på juvret. Och installning när bromsjävlarna är på G..

Inte så bra kanske när stona är digivande!!!
 

Liknande trådar

Hästvård Är det någon som vet om man kan lägga på hästen ett tunt regntäcke efter att ha behandlat den med zitch vet pour-on? Tänker häst på...
Svar
3
· Visningar
809
Senast: Ketrawzc
·
Avel Har funderat ett tag på att det numera går att plocka ut stora mängder embryon från samma ston. Det finns gott om exempel på det här, de...
Svar
0
· Visningar
559
Senast: Cheraderama
·
Avel Mitt sto är på dygn 297 och har idag börjat läcka mjölk, den är vit men relativt genomskinlig. När jag hade en droppe på fingret så...
Svar
5
· Visningar
1 099
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 258
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp